Crash test Volkswagen Caddy (2015)

Testovaná varianta: 2.0 TDI Comfortline
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 84 %
Děti 78 %
Chodci 58 %
Aktivní bezpečnost 68 %

Dospělý cestující

32 bodů / 84 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 14.9 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

38 bodů / 78 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: G0 Plus ISOFIX
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: G1 ISOFIX Duo Plus Top Tether
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

21 bodů / 58 %

chodci
Hlava: 14.1 bodů
Pánev: 0.9 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

9 bodů / 68 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. VW Caddy poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici.Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá až na oblast hrudníku, která je chráněna přijatelně, , v případě spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana také dobrá až na oblast hrudníku a krku, kde je také přijatelná.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana všech částí těla dobrá a Caddy získal maximální počet bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla zjištěna dobrá až přijatelná ochrana. Vzhledem k zjištěné mezeře mezi posuvnými dveřmi a B sloupku ale byl vůz penalizován.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

Systém autonomního krizového brzdění je součástí příplatkové výbavy Caddy. Vzhledem k tomu nebylo posouzení jeho účinnosti součástí celkového hodnocení.

Ochrana dětí

V testech ochrany 18měsíčních dětí získal Caddy maximální počet bodů. Při testech nárazu částí vozu byly u figuríny simulující tříleté dítě naměřeny mírně zvýšené síly v oblasti krku. Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje dobrou ochranu nohou, za což byl udělen maximální počet bodů. Oproti tomu ochrana pánve byla téměř ve všech sledovaných místech nevyhovující. Kapota a přední sklo poskytuje převážně přijatelnou až průměrnou ochranu.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro první řadu sedadel. Druhá a třetí řada sedadel není signalizací vybavena. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je součástí příplatkové výbavy. Vzhledem k tomu, že se dá předpokládat jeho použití ve většině vozů, byl zahrnut do hodnocení. Systém udržení vozidla v jízdním pruhu není u Volkswagenu Caddy dostupný.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Caddy bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto