Crash test Volkswagen Golf (2012)

Testovaná varianta: VW Golf 1.2 TSI 'Comfortline'
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 94 %
Děti 89 %
Chodci 65 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

34 bodů / 94 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

44 bodů / 89 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10.6 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Bobsy G0 Plus ISOFIX
Skupina: 0
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s uchycením a podpěrným rámem

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Bobsy G1 ISOFIX Top Tether
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

24 bodů / 65 %

chodci
Hlava: 14.8 bodů
Pánev: 2.8 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: pětidveřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu celého těla spolujezdce. Ochrana řidiče byla dobrá kromě spodní části nohou, kde byla pouze přijatelná. Golf získal za ochranu řidiče maximální počet bodů v bočním bariérovém testu, všechny oblasti měly dobrou ochranu. Maximální počet bodů byl udělen v bočním bariérovém testu za dobrou ochranu celého těla.

Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu, naznačily hodnoty zaznamenané stlačením žeber figuríny průměrnou ochranu hrudníku. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných v dynamických testech, získal Golf maximální počet bodů za ochranu tříměsíčního cestujícího. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb tříleté figuríny, sedící po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace poskytované řidiči o stavu airbagu byly zcela zřetelné. Je zde také varování, které upozorňuje na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za poskytnutou ochranu nohám chodce. Přední hrana kapoty předvedla průměrnou úroveň ochrany ve všech testovaných oblastech. Ve většině oblastí, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava dítěte, byla ochrana dobrá, zatímco nabízená ochrana hlavě dospělého byla převážně nevyhovující nebo průměrná.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy a splňuje požadavky na test Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro přední sedadla. Omezovač rychlosti je dostupný, ale nebyl hodnocen, protože je pouze v doplňkové výbavě.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Golf bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto