Crash test Volkswagen Golf Cabriolet (2011)

Testovaná varianta: VW Golf Cabriolet, 1.2 TSI, LHD
malé rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 96 %
Děti 86 %
Chodci 53 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

35 bodů / 96 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 86 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Bobsy G0/1 S
Skupina: 0/1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Bobsy G0/1 S
Skupina: 0/1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

19 bodů / 53 %

chodci
Hlava: 11.3 bodů
Pánev: 3.9 bodů
Nohy: 3.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: třídvéřový kabriolet
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínami naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče a vpředu sedícího spolujezdce. VW předvedl, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. VW Golf Cabriolet získal při bočním bariérovém testu maximální počet bodů za poskytnutou ochranu. Přední sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou při čelním a bočním nárazovém testu získalo vozidlo za ochranu tříletého a osmnáctiměsíčního dítěte maximální počet bodů. Ačkoliv je možné airbag spolujezdce vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy, tak informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné, což znemožňuje jakoukoliv jeho odměnu.  Na stínítku napevno přichycený výstražný štítek zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívější deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Nárazník a přední hrana kapoty nabídly v těch oblastech, kde by mohly přijít do kontaktu s nohou chodce, převážně průměrnou nebo nevyhovující ochranu. V těch oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dítěte, byla nabízená ochrana většinou dobrá s několika nevyhovujícími místy. V oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, nabídla kapota převážně nevyhovující ochranu.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability (ESP) je u Golf Cabriolet součástí standardní výbavy a splňuje požadavky Euro NCAP. Vozidlo je vybaveno signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče a spolujezdce, ale ne pro zadní sedadla. Pro Golf Cabriolet není dostupný omezovač rychlosti.

 

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Golf bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto