Crash test Volkswagen Golf Sportsvan (2014)

Testovaná varianta: VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfort line
MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 87 %
Děti 85 %
Chodci 62 %
Aktivní bezpečnost 73 %

Dospělý cestující

33 bodů / 87 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 85 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Bobsy G0+ isofix
Skupina:
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Bobsy G1 isofix + top tether
Skupina:
Orientace: po směru jízdy
Instalace: isofix a top tether

Chodci

22 bodů / 62 %

chodci
Hlava: 16.4 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

10 bodů / 73 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřové MPV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu nepoškozen. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen i stehenních kostí obou předních cestujících. Golf Sportsvan poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujících bez ohledu na jejich velikost nebo pozici v sedadle.

 

Při bočním nárazovém testu získal maximální počet bodů, což znamená dobrou ochranu celého těla. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla ochrana hrudi pouze průměrná. Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytují v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře).

 

Ochrana dítěte
Volkswagen Golf Sportsvan získal maximální počet bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nebyl příliš velký, ale v oblasti krku byla ochrana horší.

 

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze vypnout a umístit na přední sedadlo dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Golf Sportsvan určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

Ochrana chodců
Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodce. Přední hrana kapoty neposkytuje žádnou ochranu nohám chodce. Kapota motoru na většině míst chrání chodce dobře nebo průměrně, ovšem v okolí sloupků, kam by mohla narazit jeho hlava, je ochrana minimální.

Aktivní bezpečnost
Elektronický stabilizační systém (ESP) je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je však už příplatková výbava. VW Golf Sportsvan je možné za příplatek dovybavit také systémem autonomního krizového brzdění. Testovali jsme jeho funkčnost pouze ve vyšších rychlostech, kde výsledky dopadly dobře.

Obrázky

Vydáno: 26. 06. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Golf bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto