Crash test Volkswagen Jetta (2011)

Testovaná varianta: VW Jetta 1.2 TSI 'Trendline', LHD
malé MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 94 %
Děti 86 %
Chodci 56 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

34 bodů / 94 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.1 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

42 bodů / 86 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Bobsy G0/1 S
Skupina: 0/1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Bobsy G1 ISOFIX Top Tether
Skupina: 0/1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou a horním kotevním bodem

Chodci

20 bodů / 56 %

chodci
Hlava: 11.7 bodů
Pánev: 2.5 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: čtyřdvéřový sedan
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínami naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče a vpředu sedícího spolujezdce. Volkswagen předvedl, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. Zadní předpínače bezpečnostních pásů a omezovače síly jsou dostupné v doplňkové výbavě, ale testované vozidlo jimi vybaveno nebylo. Jetta získala při bočním bariérovém testu maximální počet bodů za poskytnutou ochranu. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu, byla ochrana hrudníku hodnocena na základě hodnot zaznamenaných na žebrech figuríny jako průměrná. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Na základě hodnot zaznamenaných figurínou při čelním a bočním nárazovém testu, získalo vozidlo za ochranu tříletého a osmnáctiměsíčního dítěte maximální počet bodů. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné. Napevno přichycený výstražný štítek zřetelně upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu.

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů, poskytnutá ochrana nohám chodce byla dobrá a vozidlo získalo v tomto testu všechny body. V těch oblastech, kam by mohla dopadnout hlava dítěte, poskytla kapota převážně dobrou úroveň ochrany. Nicméně ochrana nabízená hlavě dospělého byla převážně nevyhovující.

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability (ESP) je v současné době dostupná v doplňkové výbavě v Bulharsku, Estonsku, Litvě a Lotyšsku. Jako součást standardní výbavy je v celé zbylé části Evropy. U jejího prodeje se předpokládá, že splní požadavky Euro NCAP 2011, které jsou 95%. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro sedadlo řidiče a vpředu sedícího spolujezdce. Omezovač rychlosti není pro Jettu dostupný.

Obrázky

Video

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Jetta bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto