Crash test Volkswagen Passat (2005)

Testovaná varianta: 1.9TDi Trendline
střední třída

Dospělý cestující Počet hvězdiček: 5 34 bodů
Děti Počet hvězdiček: 4 38 bodů
Chodci Počet hvězdiček: 2 17 bodů

Dospělý cestující

Počet hvězdiček: 5 / 34 bodů

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14 bodů

Vozidlo + sloup

boční náraz vozidla
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: 2 body
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2005
Karoserie: čtyřdvéřový sedan
Poznámka: Hodnocení se týká modelů od VIN WVWZZZ3CZ6E035000 a WVWZZZ3CZ6P017000
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Passat dosáhl v hodnocení bezpečnosti dospělých cestujících pěti hvězdiček. Tohoto výsledku docílil díky tomu, že Euro NCAP povolilo nový test nárazu do sloupu po změnách okenního airbagu a čalounění střechy. Karoserie vozidla se ukázala být extrémně silnou, při čelním nárazu utrpěla minimální poškození a ochrana dospělých cestujících byla dobrá. Schopnost vozidla chránit dětské cestující byla smíšená, při čelním nárazu bylo zatížení naměřené na starším dítěti vysoké. Celkově byla ochrana poskytovaná chodci a ostatním zranitelným účastníkům dopravního provozu hodnocena jako dobrá, získala 17 bodů z 36.

Čelní náraz
Tělo utrpělo minimální deformaci díky dvoufázový čelním airbagům, přepínači bezpečnostních pásů, omezovači síly, pomocným řízením a omezovači dopředného pohybu u dospělých cestujících. Tyto zařízení a pevná konstrukce pracovaly dobře, udržely zatížení na hrudníku a nohách řidiče i spolujezdce na nízké úrovni. Nicméně, nohám řidiče hrozilo riziko zranění při kontaktu se sloupkem řízení. Prostor pro nohy utrpěl malé poškození, řízení pedálů bylo dobré.

Boční náraz
Působivý boční nárazový systém zahrnuje v sedadlech namontovaný hrudní airbag a okenní airbag, který chrání cestující také vzadu. Passat získal v tomto testu maximální počet bodů.

Dětský cestující
Čelní airbag spolujezdce je možné vypnout/zapnout uvnitř přihrádky u spolujedzce. Vedle přepínače je napevno umístěný štítek a status airbagu se ukazuje na středu konzole. Starší dítě sedí po směru jízdy v sedačce Britax Romer Duo Plus, která je připevněna pomocí úchytů ISOFIX a top-tether. Figurína staršího dítěte zaznamenala na hrudníku při čelním nárazu velké zatížení. Mladší dítě používá sedačku orientovanou proti směru jízdy sedačku Britax Romer Baby Safe Plus, která je vybavena úchyty ISOFIX a podpěrku pro nohy. Ochrana byla všude dobrá.

Chodec
Ochrana byla obstojná. Nárazník splnil požadavky testu a kapota byla odpružena v místech, kam by mohla udeřit hlava dítěte. Ochrana hlavy dospělého nebyla tak dobrá. Nicméně, přední hrana kapoty neposkytla měřitelnou ochranu.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Passat bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto