Crash test Volkswagen Passat (2014)

Testovaná varianta: 2.0 TDI Comfortline
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 85 %
Děti 87 %
Chodci 66 %
Aktivní bezpečnost 76 %

Dospělý cestující

33 bodů / 85 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 7.4 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

43 bodů / 87 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Bobsy G0
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: Bobsy G1
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

24 bodů / 66 %

chodci
Hlava: 15.3 bodů
Pánev: 2.6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

10 bodů / 76 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2014
Karoserie: pětidveřový liftback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Volkswagen poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici v sedadle, kvůli které by se jejich kolena mohla dostat do kontaktu s palubní deskou. Při bočním nárazovém testu do pevné překážky byla ochrana všech částí těla dobrá a Passat získal maximální počet bodů. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu je oblast hrudníku a břicha ochráněna přijatelně, ostatní části těla dobře.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dětí

Passat získal maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního dítěte. Při čelním nárazu nebyl pohyb hlavy figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný, ale v oblasti krku byly naměřeny vyšší síly. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je vůz určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce dobrou nebo přijatelnou ochranu. Přední hrana kapoty chrání oblast pánve nedostatečně na okrajích, ale dobře uprostřed. Povrch kapoty ochrání hlavu chodce při srážce většinou přijatelně, špatné výsledky jsme zaznamenali v okolí A-sloupků.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je příplatková výbava. Passat lze dovybavit systémem krizového brzdění, jehož výsledky při vyšších rychlostech typických pro jízdu mimo město byly dobré, dále systémy pro udržení pozornosti řidiče, monitorování mrtvého úhlu ve zpětných zrcátkách, takzvanou multikolizní brzdou nebo systémem, který připraví vozidlo na blížící se nehodu.

 

Na základě podkladů od automobilky Euro NCAP věří, že stejně bezpečný bude také Volkswagen Passat v provedení kombi.

Obrázky

Vydáno: 04. 12. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Passat bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto