Crash test Volkswagen Polo (2009)

Testovaná varianta: VW Polo 1.2 Trendline
minivozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 90 %
Děti 86 %
Chodci 41 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

32 bodů / 90 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 14.98 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.99 bodů
Náraz do sloupu: 6.8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.64 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: pětidvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Polo s testovanou specifikací
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Vozidlo získalo za ochranu cestujících maximální počet bodů. Pro řidiče: sloupek řízení byla jediná tvrdá konstrukce, která mohla představovat možné riziko zranění stehenních kostí. Při bočním nárazu ztratilo vozidlo za ochranu hrudníku zlomek bodů. Ochrana hrudníku byla v těžším testu nárazu do sloupu hodnocena jako průměrná. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla hodnocena jako průměrná.

Ochrana dětí
Na základě hodnot zaznamenaných figurínou získalo vozidlo za ochranu obou dětí v testu čelního a bočního nárazu maximální počet bodů. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně, informace o stavu airbagu nejsou pro řidiče zcela zřetelné. Nastálo umístěný výstražný štítek upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce.

Ochrana chodců
Nárazník poskytl nohám chodce převážně dobrou ochranu, ačkoliv tvrdé body na vnější hraně byly hodnoceny jako nevyhovující. Přední hrana kapoty nezískala tak vysoké hodnocení a ve většině oblastí byla hodnocena jako průměrná. Střed kapoty nabídl hlavě dítěte dobrou ochranu, ale směrem k okraji byla ochrana nevyhovující. Ve většině oblastí, kam mohla udeřit hlava dospělého, byla poskytnutá ochrana hodnocena jako nevyhovující.

Aktivní bezpečnost
Signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů u řidiče i spolujezdce je součástí standardní výbavy. Elektronická kontrola stability (ESC) je volitelná pro některé modely v některých zemích, poskytnutí ESC jako součást standardní výbavy bylo podle Euro NCAP požadavků odměněno.

Obrázky

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Polo bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto