Crash test Volkswagen Scirocco (2009)

Testovaná varianta: VW Scirocco 1.4
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 87 %
Děti 73 %
Chodci 53 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

31 bodů / 87 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 12.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.5 bodů
Náraz do sloupu: 8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

36 bodů / 73 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 10.1 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Bobsy G0/1 ISOFIX
Skupina: 0, 0+
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpěrou

Tříleté dítě

Provedení: 9.7 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Bobsy G1 ISOFIX
Skupina: 1
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX s horním kotevním bodem Top Tether

Chodci

19 bodů / 53 %

chodci
Hlava: 7.1 bodů
Pánev: 6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2009
Karoserie: třídvéřový hatchback
Poznámka: Hodnocení se vztahuje na všechny modely Scirocco s testovanou specifikací
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Nicméně, hodnoty zaznamenané figurínou odhalily, že hlava řidiče pronikla skrz airbag k volantu a vozidlo za to bylo penalizováno. Hodnoty zaznamenané figurínou prokázaly dobrou ochranu kolen, stehenních kostí a pánve u obou vpředu sedících cestujících. Volkswagen byl schopen předvést, že různě vysokým cestujícím sedícím v různých pozicích je poskytována podobná úroveň ochrany. Ochrana hrudníku byla v bočním bariérovém testu dostačující a dobrá v testu závažnějšího bočního nárazu do sloupu. Ochrana před hyperextenzí krku (zranění krční páteře) byla při nárazu zezadu hodnocena jako dobrá.

Ochrana dětí
Volkswagen nedávno vylepšil Bobsy G0/1 ISOFIX a v říjnu 2009 začal používat Bobsy G1 ISOFIX. Testy, komentáře a hvězdičkové hodnocení Euro NCAP byly provedeny s nejrozšířenější dětskou sedačkou. Nevztahují se na vozidla, které používají starší verzi sedaček. Dopředný pohyb hlavy tříletého dítěte, které sedí po směru jízdy, nebyl nadlimitní. Jak osmnáctiměsíční, tak i tříleté dítě byly v bočním bariérovém testu vhodně zadrženy bočnicemi jejich sedaček. Spolujezdcův airbag je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně, informace o stavu airbagu nejsou pro řidiče zcela zřetelné. Nevyhovující štítek nedostatečně varuje na nebezpečí používání sedačky, orientované proti směru jízdy bez dřívější deaktivace airbagu.

Ochrana chodců
Nohám chodce poskytly nárazník a přední hrana kapoty dobrou ochranu, získaly maximální počet bodů. Kapota poskytla průměrnou ochranu ve většině oblastí, kde by mohla udeřit hlava dítěte, a převážně dobrou ochranu v místech, kam by mohla udeřit hlava dospělého.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je standardní pro celou modelovou řadu Scirocco. Vozidlo má signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče a spolujezdce.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Scirocco bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto