Crash test Volkswagen T5 (2013)

Testovaná varianta: Volkswagen T5 Transporter Kombi
MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 4
Dospělý cestující 79 %
Děti 74 %
Chodci 32 %
Aktivní bezpečnost 57 %

Dospělý cestující

28 bodů / 79 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 11.9 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.6 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2 body
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

36 bodů / 74 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 9.5 bodů
Instrukce: 6 bodů
Instalace: 2 body
Zadržení: Bobsy G0 Plus
Skupina: 0+/I
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: ISOFIX s podpůrnou nohou

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Bobsy G1 DUO Plus
Skupina: I
Orientace: po směru jízdy
Instalace: ISOFIX a TopTether

Chodci

10 bodů / 32 %

chodci
Hlava: 9.8 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 0 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

4 body / 57 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 1 bod
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2013
Karoserie: dodávka pro přepravu osob
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

 

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen i stehenních kostí obou předních cestujících. Ponárazová prohlídka ukázala, že některé části palubní desky představují nebezpečí pro kolena a stehna cestujících různých velikostí a cestujících sedících v různých pozicích.

 

T5 získala maximální počet bodů při bočním nárazovém testu, což znamená dobrou ochranu celého těla. Ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu byla pánev chráněna přiměřeně, hruď jen nepatrně. Přední sedadla a opěrky hlavy poskytují jen nepatrnou ochranu hyperextenze krku (poranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dítěte

Volkswagen T5 získal maximální počet bodů za ochranu tříletého dítěte. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb figuríny tříletého dítěte, sedícího po směru jízdy v dětské sedačce, nadměrný. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

 

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze vypnout a umístit na přední sedadlo dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu ani varující štítky ohledně nutné deaktivace airbagu před umístěním dětské sedačky proti směru jízdy nejsou jasně zřetelné ve vozidle.

 

Ochrana chodců

Nárazník nezískal žádné body při zkoušce ochrany nohou chodce. Ochrana je nedostačující. Kapota motoru chodce při srážce téměř nechrání, zato v oblasti čelního skla byla zaznamenána dobrá úroveň ochrany.

 

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační systém (ESP) je součástí standardní výbavy a splnil požadavky testování Euro NCAP. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je v základu pouze pro sedadlo řidiče. Volkswagen T5 není možné dovybavit omezovačem rychlosti.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Ostatní bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto