Crash test Volkswagen Tiguan (2016)

Testovaná varianta: 2.0 TDI 110 kW
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 96 %
Děti 84 %
Chodci 72 %
Aktivní bezpečnost 68 %

Dospělý cestující

37 bodů / 96 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

31 bodů / 72 %

chodci
Hlava: 19.3 bodů
Pánev: 0.8 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

8 bodů / 68 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2016
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. Volkswagen Tiguan poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. 

V čelním nárazovém testu celou šíří vozu byl řidič ve všech sledovaných oblastech chráněn dobře. U pasažéra na zadním sedadle byla ochrana rovněž dobrá s výjimkou hrudníku, kde byla průměrná.

V bočním nárazovém testu i v závažnějším bočním nárazovém testu do sloupu se Tiguanu dařilo, získal maximální počet bodů.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu. 

Tiguan je v základní verzi vybaven balíkem s autonomním krizovým brzděním. V testech se mu dařilo zabránit nárazům v nízkých rychlostech, které jsou častou příčinou zranění krku. 

Ochrana dětí

Při zkoušce čelního nárazu části vozu a zkoušce bočního nárazu byly obě figuríny dobře chráněny a zajištěny v zádržném systému. Při čelním nárazu celou šíří vozu byla ochrana dobrá nebo přijatelná s výjimkou hrudníku šestiletého dítěte, kde decelerační síly poukazují na průměrnou ochranu. V boční nárazové zkoušce byly figuríny ve všech sledovaných oblastech chráněny dobře. Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém byl proto odměněn. Všechny testované autosedačky šlo připevnit bez problémů, výjimkou byla pouze sedačka skupiny 0+, u které přezka bezpečnostního pásu překážela základně zádržného systému. 

Ochrana chodců

Tiguan je vybaven aktivní kapotou. Senzory v nárazníku detekují náraz do chodce, kapota se následně nadzvedne, čímž se zvětší prostor mezi chodcem a tvrdými díly motoru. Systém dokáže zaznamenat chodce různých velikostí při různých rychlostech. Testy probíhaly s aktivovanou aktivní kapotou. Výsledky zkoušek na kapotě byly téměř všude dobré nebo přijatelné. Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou. Naopak ochrana pánve byla převážně nevyhovující. Systém autonomního krizového brzdění dokáže zabránit srážce s chodcem a v testech Euro NCAP si vedl dobře. 

Aktivní bezpečnost

Testy systému autonomního krizového brzdění při vysokých rychlostech prokázaly jeho dobrou kvalitu. Nárazu se ve většině případů podařilo předejít, nebo ho alespoň zmírnit. Součástí standardní výbavy modelu Tiguan je signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla a systém pro udržení vozu v jízdním pruhu. Omezovač rychlosti je součástí příplatkové výbavy, a proto nebyl testován. 

Obrázky

Vydáno: 23. 06. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Tiguan bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto