Crash test Volkswagen Touran (2015)

Testovaná varianta: 1.6 Comfortline
MPV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 88 %
Děti 89 %
Chodci 71 %
Aktivní bezpečnost 76 %

Dospělý cestující

33 bodů / 88 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.6 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.4 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

43 bodů / 89 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: G0 Plus ISOFIX
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: G1 ISOFIX Duo Plus Top Tether
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofix a top tether

Chodci

26 bodů / 71 %

chodci
Hlava: 18.7 bodů
Pánev: 1 bod
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

10 bodů / 76 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1.3 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřové MPV
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. VW Touran poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá. Ochrana spolujezdce byla dobrá, případně přijatelná. 

Při bočním nárazovém testu do pevné překážky i ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana všech částí těla dobrá, za což si Touran vysloužil maximální počet bodů.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu.

 

Ochrana dětí

Touran získal maximální počet bodů v testech za ochranu tříletého dítěte, přestože došlo ke zlomení nastavení výšky. Ochrana 18měsíčního dítěte byla dobrá až na mírně nadlimitní síly naměřené v oblasti hrudníku.

Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy při kontaktu s tvrdými částmi interiéru.

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Galaxy určen, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle, a to i na případnou třetí řadu sedadel.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce ve všech sledovaných oblastech dobrou ochranu a byl odměněn nejvyšším počtem bodů. Ochrana pánevní oblasti byla nevyhovující. 

Vozidlo je vybaveno aktivní kapotou, která se při srážce s chodcem nadzvedne. Díky tomu se zvětší vzdálenost od tvrdých součástí motoru. 

Kapota poskytovala převážně dobrou a ochranu hlavy, nevyhovující výsledky byly naměřeny pouze v oblasti sloupků čelního skla. 

 

Aktivní bezpečnost

Elektronická kontrola stability vozu je součástí standardní výbavy stejně jako signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro obě řady sedadel. Systém pro udržení vozu v jízdním pruhu je součástí příplatkové výbavy stejně jako nastavitelný omezovač rychlosti. 

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Touran bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto