Crash test Volvo C30 (2006)

Testovaná varianta: Volvo C30 1.8 Momentum
nižší střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 91 %
Děti 78 %
Chodci 26 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

33 bodů / 91 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 7.5 bodů
Náraz do sloupu: 7.1 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.2 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2006
Karoserie: třídvéřový hatchback
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář

Euro NCAP poprvé hodnotil Volvo C30 v roce 2007. K původnímu testování byl doplněn test hyperextenze krku (zranění krční páteře) a hodnocení bylo upraveno v souladu s novými požadavky z roku 2009. Oproti vozu testovanému v roce 2007 nejsou v specifikaci auta a jeho bezpečnosti žádné změny.

Dospělý cestující
Volant se při nárazu posunul vpřed, poskytl tak řidiči větší ochranu. Figurína řidiče získala v testu maximální počet bodů. Vozidlo však pár bodů ztratilo, protože některé tvrdé výstupky pod přístrojovou deskou mohly zasáhnout kolena nebo stehenní kosti malých i vysokých cestujících. Na základě hodnot zaznamenaných figurínou získalo vozidlo v testu bočního nárazu maximální počet bodů. Nicméně, okenní airbag se na zadních sedadlech nenafoukl plně, protože mu v tom zabránila dětská autosedačka. Za ochranu hlavy řidiče byl odebrán jeden bod. Při bočním nárazu do sloupu zaznamenaly žebra figuríny takové zatížení, že byla ochrana hrudníku hodnocena jako průměrná. Přední sedadla a podpěrka hlavy poskytly dobrou ochranu před hyperextenzí krku (zranění krční páteře), dokonce i při nárazu ze zadu.

Ochrana dětí
C30 získalo v dynamickém testu za ochranu jeden a půl ročního dítěte maximální počet bodů. Spolujezdcův airbag je možné deaktivovat, aby bylo možné umístit na přední sedadlo dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Volvo také jako možnost nabízí deaktivaci airbagu. Přepínací systém však neposkytuje řidiči zřetelné informace o stavu airbagu. Přítomnost ISOFIX úchytů na zadních sedadlech nebyla dostatečně označena.

Ochrana chodců
Přední hrana kapoty nezískala za ochranu poskytovanou nohám chodců žádné body a kapota byla hodnocena za ochranu hlavy dospělého jako převážně nevyhovující. Nicméně, ochrana poskytovaná nárazníkem byla převážně hodnocena jako „dobrá“.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je standardní pro celou modelovou řadu, stejně jako signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče i spolujezdce.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volvo C30 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto