Crash test Volvo V40 (2012)

Testovaná varianta: Volvo V40 1.6 diesel 'Kinetic'
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 98 %
Děti 75 %
Chodci 88 %
Aktivní bezpečnost 100 %

Dospělý cestující

35 bodů / 98 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.7 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 8 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.5 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

37 bodů / 75 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 8 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Volvo Child Restraint
Skupina: 0, 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 9.6 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Volvo Child Restraint
Skupina: 0, 1
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Chodci

7 bodů / 88 %

chodci
Hlava: 24 bodů
Pánev: 2 body
Nohy: 5.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 100 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1 bod

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2012
Karoserie: Pětidveřové kombi
Výbava: boční airbag
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu

Komentář


Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce. Volvo předvedlo, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedícím v různých pozicích. V bočním bariérovém testu získalo vozidlo maximální počet bodů. Dokonce i ve více závažném testu bočního nárazu do sloupu vozidlo získalo maximální počet bodů. Sedadlo a opěrka hlavy poskytly v případě nárazu zezadu dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Ochrana dětí

Obě dětské figuríny byly posazeny proti směru jízdy vozu v dětských sedačkách Volvo. Při bočním nárazu byly obě dětské figuríny dobře zadrženy bočnicemi jejich autosedaček, čímž byla minimalizována pravděpodobnost zranění hlavy. Airbag spolujezdce je možné vypnout u prodejce Volva, aby bylo možné na přední sedadlo umístit dětskou autosedačku instalovanou proti směru jízdy. Případně je možné si do auta ve volitelné výbavě přidat přepínač a zřetelné varování pro řidiče o stavu airbagu. Na nebezpečí použití dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bylo ve vozu zřetelně upozorněno.

Ochrana chodců

V40 je vybavena speciálním airbagem pod kapotou. Ten detekuje kolizi s chodcem a nadzvedne víko kapoty, aby poskytl lepší ochranu hlavám chodců. Airbag také pokrývá sloupky u oken a zajišťuje v těchto oblastech lepší ochranu. Volvo předvedlo, že systém pracuje v různých rychlostech a rozpozná postavy různých velikostí. Systém pracoval správně a kapota nabídla dobrou ochranu ve všech oblastech, kam by pravděpodobně mohla dopadnout hlava chodce. Díky tomu bylo Volvo V40 první vozidlo, které v tomto testu získalo maximální počet bodů.

Přední hrana kapoty poskytla nevyhovující ochranu ve většině testovaných oblastí, ochrana nárazníku byla převážně dobrá. Ve volitelné výbavě je Volvo V40 vybaveno detekčním systémem AEB (Autonomní systém nouzového brzdění). Tento systém nezávisle na řidiči aktivuje brzdy, pokud hrozí střet s chodcem či vozidlem.

Aktivní bezpečnost

Elektronický stabilizační program (ESP) je součástí standardní výbavy V40 a splňuje požadavky testu Euro NCAP. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je také součástí standardní výbavy a byl odměněn. Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů je součástí standardní výbavy pro přední i zadní sedadla.

Obrázky

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volvo V40 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto