Crash test Volvo V60 (2011)

Testovaná varianta: Volvo V60 2.0 diesel 'Momentum', LHD
střední třída

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 94 %
Děti 82 %
Chodci 64 %
Aktivní bezpečnost 100 %

Dospělý cestující

34 bodů / 94 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.3 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 6.9 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

40 bodů / 82 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Volvo Convertible Child Seat
Skupina: 1-2
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení: Volvo Convertible Child Seat
Skupina: 1-2
Orientace: proti směru jízdy
Instalace: bezpečnostní pás pro dospělé

Chodci

23 bodů / 64 %

chodci
Hlava: 14.7 bodů
Pánev: 2.8 bodů
Nohy: 5.7 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

7 bodů / 100 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 1 bod

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2011
Karoserie: pětidveřový
Výbava: čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče

Komentář

Dospělý cestující

Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní, akorát okenní sloupek se při deformaci posunul o 1 mm zpět. Hodnoty zaznamenané figurínou naznačily dobrou ochranu pro kolena a stehenní kosti u řidiče i spolujezdce. Volvo dokázalo, že poskytne podobnou úroveň ochrany různě velkým cestujícím a cestujícím sedících v různých pozicích. V bočním bariérovém testu získalo Volvo V60 maximální počet bodů za dobrou ochranu celého těla. Při více závažném testu bočního nárazu do sloupu, naznačily hodnoty zaznamenané kompresí žeber figuríny průměrnou ochranu hrudníku. Sedadlo a pevná pozice opěrky hlavy poskytly při nárazu zezadu dobrou ochranu proti zranění hyperextenze krku (zranění krční páteře).

Dětský cestující

Obě dětské figuríny byly při testu čelního i bočního nárazu v sedačkách posazeny proti směru jízdy. V60 získalo za jejich ochranu v dynamických testech maximální počet bodů. Airbag spolujezdce je možné vypnout, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Nicméně informace poskytované řidiči o stavu airbagu nejsou zcela zřetelné. Pouze obrázek, který nebyl přichycen natrvalo, upozorňoval na nebezpečí umístění dětské sedačky orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace airbagu.

Chodec

Nárazník poskytl v některých testovaných oblastech dobrou ochranu, v ostatních oblastech byla ochrana průměrná. V místech, kam by mohla dopadnout hlava dítěte, poskytla kapota dobrou ochranu proti zranění hlavy. Ve většině oblastí, kam by mohla dopadnout hlava dospělého, byla ochrana nevyhovující, ale bylo zde několik oblastí, kde byla testovaná ochrana dobrá.

Bezpečnostní výbava

Elektronická kontrola stability (ESC) je součástí standardní výbavy V60 a splňuje požadavky na test od Euro NCAP. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je společně se signalizací nezapnutí bezpečnostních pásů pro řidiče, spolujezdce i zadní sedadla také součástí standardní výbavy.

Nezařazené komentáře

Na základě údajů od Euro NCAP se dá očekávat podobná úroveň bezpečnosti jako u Volva S60.

Obrázky

Video

Vydáno: 25. 10. 2014

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volvo V60 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto