Crash test Volvo V70 (2007)

Testovaná varianta: Volvo V70, 2.4 diesel auto Kinetic
velké rodinné vozy

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 88 %
Děti 84 %
Chodci 43 %
Aktivní bezpečnost 71 %

Dospělý cestující

32 bodů / 88 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 15.2 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 8 bodů
Náraz do sloupu: 5.3 bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 3.3 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

41 bodů / 84 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení:
Skupina:
Orientace:
Instalace:

Tříleté dítě

Provedení: 12 bodů
Instrukce: 4 body
Instalace: 2 body
Zadržení:
Skupina:
Orientace:
Instalace:

Chodci

16 bodů / 43 %

Hlava: 9.6 bodů
Pánev: 0 bodů
Nohy: 6 bodů

Aktivní bezpečnost

5 bodů / 71 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 2 body
Podpora omezovače rychlosti: 0 bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2007
Karoserie: pětidvéřový estate

Komentář

Euro NCAP poprvé hodnotil Volvo V70 v roce 2007. K původnímu testování byl doplněn test hyperextenze krku (zranění krční páteře) a hodnocení bylo upraveno v souladu s novými požadavky z roku 2009. Oproti vozu testovanému v roce 2007 nejsou v specifikaci auta a jeho bezpečnosti žádné

Dospělý cestující
Prostor pro cestující zůstal během nárazu stabilní. Volant a sloupek volantu se při nárazu posunuly vpřed, čímž vytvořily více prostoru pro hlavu a hrudník figuríny řidiče. Výsledky zaznamenané figurínou ukázaly, že kolena a stehenní kosti řidiče i spolujezdce byly dobře chráněny. Volvo bylo schopno předvést, že poskytne podobnou ochranu různě vysokým cestujícím sedícím v různých pozicích. Vozidlo získalo za výkon v testu bočního nárazu maximální počet bodů. Nicméně, při prvním testu nárazu do sloupu airbagy vystřelily pozdě, čímž zabránily okennímu airbagu se plně rozvinout a vozidlo za to bylo penalizováno. Společnost Volvo byla nespokojena s výsledky vozidla v tomto testu a vyvinula pro problém s rozvinutím opravu. Euro NCAP souhlasilo s přetestováním pod podmínkou, že budou všechna vozidla upravena. Volvo implementovalo opravu do všech vyrobených vozidel a vozidla odvolala. Jejich vlastníkům řekla, aby si vozidlo nechali upravit u prodejce. Bohužel, při opakovaném testu se tento problém objevil znovu a airbag opět selhal ve správném rozvinutí.

Ochrana dětí
Na základě hodnot naměřených figurínou získalo V70 při čelním a bočním nárazovém testu za ochranu osmnáctiměsíčního a tříletého dítěte maximální počet bodů. Spolujezdcův airbag je možné u prodejce Volva deaktivovat, aby se na přední sedadlo mohla umístit dětská autosedačka instalovaná proti směru jízdy. Výstražný štítek upozorňující na nebezpečí umístění dětské sedačky, orientované proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez dřívějšího vypnutí airbagu byl nezřetelný. Přítomnost ISOFIX úchytů na zadních sedadlech nebyla dostatečně označena.

Ochrana chodců
Nárazník získal za ochranu nohou chodce maximální počet bodů a kapota poskytla hlavě dítěte převážně dobrou ochranu. Nicméně, část kapoty, kam by pravděpodobně narazila hlava dospělého, poskytla převážně nevyhovující ochranu, stejně jako přední hrana kapoty.

Aktivní bezpečnost
Elektronická kontrola stability (ESC) je standardní pro celou modelovou řadu, stejně jako signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů pro sedadla řidiče a spolujezdce.

Obrázky

Vydáno: 21. 01. 2012

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volvo V70 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto