Crash test Volvo XC60 (2017)

Testovaná varianta: D4 AWD Momentum
malé SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 98 %
Děti 87 %
Chodci 76 %
Aktivní bezpečnost 95 %

Dospělý cestující

37 bodů / 98 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 16 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Chodci

32 bodů / 76 %

chodci
Hlava: 17.3 bodů
Pánev: 2.6 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

11 bodů / 95 %

Elektronická kontrola stability: bodů
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: bodů
Podpora omezovače rychlosti: bodů

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2017
Karoserie: pětidveřové SUV

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se v průběhu zkoušky nijak nedeformoval. Hodnoty naměřené na stehnech a kolenech figuríny vykazovaly dobrou ochranu v případě řidiče i spolujezdce. Volvo poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím nehledě na jejich pozici a výšku. Při nárazu celou šíří vozu byla zjištěna dobrá nebo alespoň přijatelná ochrana všech tělesných partií řidiče i pasažéra, výjimku představoval hrudník pasažéra na zadním sedadle, který byl chráněn průměrně.

V boční nárazové zkoušce i závažnější boční nárazové zkoušce do sloupu získal model XC60 maximální počet bodů.

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu před poraněním krční páteře při nárazu zezadu. Systém autonomního krizového brzdění je součástí standardní výbavy a v testu si vedl dobře.

Ochrana dětí

V čelních nárazových zkouškách byla ochrana šesti i desetiletých dětí dobrá nebo přijatelná. Airbag předního sedadla spolujezdce je možné deaktivovat a tím umožnit instalaci dětské autosedačky proti směru jízdy. Informace ohledně stavu airbagu jsou jasně zřetelné, a systém byl proto odměněn. Všechny typy autosedaček, které jsou pro XC60 určeny, šlo bez potíží nainstalovat.

Ochrana chodců

Kapota vozu poskytovala převážně dobrou nebo přijatelnou ochranu hlavy, nevyhovující výsledky byly zaznamenány podél sloupků čelního skla. Dobře dopadly nárazové zkoušky i v případě nárazu do nohou, ochrana pánevní oblasti byla smíšená. Systém autonomního krizového brzdění dokáže detekovat chodce a dařilo se mu dobře ve většině testovaných scénářů – získal nejvyšší počet bodů.

Aktivní bezpečnost

Součástí standardní výbavy Volvo XC60 je signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro všechna sedadla, omezovač rychlosti i systém pro udržení vozu v jízdním pruhu. Systém autonomního krizového brzdění si vedl dobře a získal maximální počet bodů. 

Obrázky

Vydáno: 04. 08. 2020

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volvo XC60 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto