Crash test Volvo XC90 (2015)

Testovaná varianta: D5 Momentum
SUV

Celkové hodnocení Počet hvězdiček: 5
Dospělý cestující 97 %
Děti 87 %
Chodci 72 %
Aktivní bezpečnost 100 %

Dospělý cestující

37 bodů / 97 %

Řidič

řidič

Spolujezdec

spolujezdec
Čelní náraz: 7.8 bodů

Vozidlo

boční náraz vozidla

Sloup

boční náraz do sloupu
Boční náraz: 15.6 bodů
Náraz do sloupu: bodů

Zpětný náraz

zpětný náraz
Zpětný náraz: 2.8 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - přijatelný   - průměrný   - slabý   - nevyhovující

Děti

43 bodů / 87 %

Osmnáctiměsíční dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: HTS iZi Kid X3 ISOfix
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Tříleté dítě

Provedení: bodů
Instrukce: bodů
Instalace: bodů
Zadržení: HTS iZi Kid X3 ISOfix
Skupina:
Orientace:
Instalace: isofixová základna

Chodci

26 bodů / 72 %

chodci
Hlava: 18.6 bodů
Pánev: 1.4 bodů
Nohy: 6 bodů
Vysvětlivky   - dobrý   - slabý   - nevyhovující

Aktivní bezpečnost

13 bodů / 100 %

Elektronická kontrola stability: 3 body
Signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů: 3 body
Podpora omezovače rychlosti: 3 body

Detaily testovaného vozu

Rok testování: 2015
Karoserie: pětidveřové SUV
Výbava: boční airbag
přední ISO fix
okenní airbag
čelní airbag spolujezdce
čelní airbag řidiče
omezovače síly na předním bezpečnostním pásu
kolenní airbag řidiče
předpínače předního bezpečnostního pásu
zadní ISO fix

Komentář

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující se při čelním nárazu nijak nedeformoval. Volvo XC90 poskytuje podobnou úroveň ochrany cestujícím bez ohledu na jejich velikost a pozici. Při čelním nárazu do překážky celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče i spolujezdce dobrá, pouze oblast hrudníku u cestujících na zadních sedadlech byla hodnocena jako přijatelná.

Při bočním nárazovém testu do pevné překážkybyla ochrana všech částí těla dobrá. Ve více závažném bočním nárazovém testu do sloupu byla ochrana také dobrá, výjimkou byl pouze hrudník, který byl chráněn přijatelně. V první verzi bočních nárazových testů se postranní airbag aktivoval způsobem, který cestující ve třetí řadě sedadel chránil méně, než Volvo zamýšlelo. Výrobce proto vůz upravil, výsledky testu odpovídají vylepšené verzi. 

Přední i zadní sedadla a opěrky hlavy poskytly dobrou ochranu hyperextenze krku (zranění krční páteře) v případě nárazu zezadu. Systém autonomního krizového brzdění získal maximální počet bodů, dokázal vůz zastavit ve všech testovaných rychlostech.

 

Ochrana dětí

Volvo XC-90 získalo maximální počet bodů v dynamických testech za ochranu 18měsíčního i tříletého dítěte. 

Airbag pro přední sedadlo spolujezdce lze deaktivovat a umístit dětskou sedačku proti směru jízdy. Informace pro řidiče o stavu airbagu jsou zřetelné, a systém proto byl odměněn. Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je XC90 určeno, mohou být správně nainstalovány a vhodně umístěny ve vozidle, a to i na případnou třetí řadu sedadel.

 

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodce ve všech sledovaných oblastech dobrou ochranu a byl odměněn nejvyšším počtem bodů. Ochrana pánevní oblasti však byla shledána jako nevyhovující. Kapota poskytovala převážně dobrou a přijatelnou ochranu hlavy, nevyhovující výsledky nebyly naměřeny, a to ani v oblasti sloupků čelního skla. Systém autonomního krizového brzdění je součástí standardní výbavy vozu. Jeho funkcionalita bude testována od roku 2016.

 

Aktivní bezpečnost

Všechny prvky aktivní bezpečnosti testované programem Euro NCAP jsou součástí standardní výbavy vozu - elektronická kontrola stability vozu, signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro všechny řady sedadel, systém pro udržení vozu v jízdním pruhu, nastavitelný omezovač rychlosti i systém autonomního krizového brzdění.

Obrázky

Vydáno: 20. 04. 2016

Zdroj: dtest.cz

Aktuální nabídka: Volvo XC90 bazar

Více testů najdete na www.dtest.cz/sauto