Dacia Dokker 1.6 16v Arctica: Námezdní síla

Levně ji najmete a pak bude v potu tváře pracovat, taková je Dacia Dokker, nejlevnější „poloužitkáč“ na trhu.

Dalo by se říci, že je jedno, jaký bude dokker jako auto, protože úspěch je zaručen již cenovkou. Na auto se zavazadlovým prostorem o objemu 0,800 m3 (3,000 m3 po sklopení sedadel) vám totiž bude stačit 199 900 Kč. Konkurence? Fiat Doblo a Citroën Berlingo jsou přibližně o 100 000 Kč dražší, kangoo od mateřského Renaultu o 180 000 Kč. A ani jeden z nich nepojme tolik zavazadel.

Co se týče poměru ceny a přepravních schopností, tak na trhu nenaleznete lepší auto. Šetřit se tedy muselo jinde. Jízdní vlastnosti s poměrně rychle nastupující nedotáčivostí volají po přihození osmi tisíc na stabilizaci (u základní výbavy nelze ani připlatit) a řízení zprostředkovává pocit, že přední kola nemají ani krapet adheze. Komfort pérování také na nerovnostech rychle nachází svoje limity.

Stejně lacině jako zbytek auta působí jinak obrovský zavazadelník.


Pohodě nepřidá ani vytočený, nepříliš silný a ještě navíc pořádně hlučný zážehový motor. Ještě že k němu výrobce nedodává palubní počítač. Nervy vám totiž nebude drásat průměrná spotřeba, která se při časté jízdě po dálnici pohybuje okolo 10 l/100 km.

Šetření je znát i v interiéru, pochválit ale musíme posuvné dveře, které se ovládají velice zlehka, a také rádio. Dokonce to základní totiž umožňuje připojit přes bluetooth mobilní telefon. A hlavně ta cena...

Problematický základ. Atmosférická jednašestka nepotěší odhlučněním, silou ani spotřebou.

Vydáno: 03. 10. 2013

Autor: Martin Přibyl, foto Ondřej Kroutil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Dacia Dokker bazar