Dacia Logan MCV 1.2 16v Arctica: Dělník z lidu

Ve své druhé generaci se Logan MCV poměrně dost změnil. Stále nabízí velmi velký zavazadlový prostor za výhodnou kupní cenu. Jedná se tedy o zhmotněný sen českého kutila a chalupáře, který nedá na výstřelky techniky?

Minulá generace Loganu MCV vynikala svojí užitečností, zabalenou do vysoce účelového hávu. Na design se moc nehledělo, luxusu jste si také zrovna dopřát nemohli, ale do kufru se vešla hromada věcí, případně další dva pasažéři. Nyní se na trh dostává generace druhá, s jejímž příchodem se mnohé změnilo. Základní charakteristiky, pro značku Dacia typické, ale zůstaly zachovány.

Za velmi přátelskou cenu dostanete pořádný kus auta. Změnilo se ale pojetí, z trochu netradičního pracanta se stalo konvenční a překvapivě pohledné kombi. Jiná je i politika výbav, již v základu například dostanete čtyři airbagy, protiprokluz a stabilizaci. Ve výbavě Arctica je pak již opravdu vše potřebné, včetně klimatizace a rádia s USB. Za tempomat či zadní parkovací senzory se sice připlácí, ale ne mnoho. Kompletně vybavené auto i tak stojí 250 000 Kč.

Nadprůměrně objemný kufr disponuje 573 litry. Pro srovnání: Fabia nabídne 505 litrů.


Jak je to možné? Velký kufr a slušná výbava totiž nejsou vše, čekat je třeba i méně pozitivní zprávy. Interiér z tvrdých plastů, ovládání oken na centrální konzoli, tenčí čalounění sedadel, opěrku překážející zapínání pásu, otevírání kufru zámkem či nedomyšlenou roletku a chybějící krytky kosmetických zrcátek ve stínítkách (zrcadlí se v nich svítící přístroje) lze považovat za drobnosti. Zásadnější je motor. Ani s poloprázdným autem nevyniká dynamikou a je dost slyšet. Převodovka je totiž poskládána hodně nakrátko, takže zhruba od 80 km/h poznáte, že se šetřilo i na odhlučnění. Potěší přímé řízení s dostatkem citu a podvozkový komfort na hrubých nerovnostech, stejně jako až překvapivě dobrá odolnost vůči uskakování zadku v zatáčkách. Méně pak citelná nedotáčivost, horší stabilita při brzdění z rychlostí nad 100 km/h a spotřeba. Ve městě si dvanáctistovka řekne o 7,2 litru, na dálnici se vysoké otáčky projeví spotřebou 7,5 l/100 km. Mimo město jsme jezdili kolem šesti, v průměru za 7,1 l/100 km.

Přes všechny zápory je mi MCV za svoji cenu sympatické, rozhodně bych si ale koupil diesel. Nejen že je úspornější, ale také výrazně uživatelsky příjemnější. A stále je levný.

MCV vypadá mohutněji, než je u malých aut obvyklé, tak nízkou cenu byste od pohledu nehádali.

Vydáno: 26. 11. 2013

Autor: Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Dacia Logan bazar