Dacia Logan MCV 1.5 dCi Arctica: Sociální síť

Nová generace Loganu MCV má políčeno na ty, kdo chtějí co nejvíce nového auta za co nejméně peněz. V případě dieselu se mohou na Facebooku chlubit, že stejný pohání i Mercedes A 160 CDI, a pomaleji!

I nová generace historicky prodejně nejúspěšnější dacie na českém trhu je volbou nenáročných zákazníků, kterým umožňuje pořídit si za cenu ojetiny nový vůz se tříletou zárukou.

Základní objem zavazadlového prostoru 0,573 m3 a po rozšíření až po střechu 1,518 m3 je velkorysý. Logan MCV potěší i širokým vstupním prahem v úrovni ložné plochy. Asymetricky dělená zadní opěradla se sklápějí na sedák a vytvářejí malý schůdek.

Výškově nastavitelný volant má jen top výbava, podélně ani ta. Navigace stojí 9500 Kč.


Posaz vzadu je ale pohodlný a dlouhé sedáky ideálně podpírají stehna. Sedadla jsou však měkká až příliš. Místa vzadu pro kolena je tak akorát. Evidentně se myslelo na děti v sedačkách, respektive jejich zablácené botičky. Zadní část předních sedadel má totiž potah z koženky. Volant si bohužel nadále podélně nenastavíte a výškově to jde jen v nejvyšší výbavě Arctica.

Logan MCV je nejdostupnějším rodinným kombi na českém trhu (od 179 900 Kč), nikoliv ale v testovaném provedení s nejsilnějším dieselem 1.5 dCi s výkonem 66 kW. Není bez zajímavosti, že stejný agregát pohání i Mercedes-Benz A 160 CDI, který v akceleraci na stovku za rumunským kombi zaostává o 1,7 s. Dynamika a pružné zrychlení dacie na dálnici rozhodně potěší. Ostatně stejně jako spotřeba, která se pohybuje okolo 5 l/100 km, což při 50l nádrži znamená dojezd 1000 km.

573 l v základu a vstupní práh v úrovni podlahy potěší, stejně jako užitečné zatížení 662 kg.


V zatáčkách se rumunské kombi stále více naklání a je hodně nedotáčivé, oproti minulosti ale již ne tak neohrabané. Měkké pérování je na rozbitých silnicích zárukou pohodlného svezení, prázdný vůz však má tendenci se na nerovnostech rozhoupat a poskakovat. Řízení neposkytuje právě příliš zpětné vazby, jenže klientele, která tyto vozy kupuje, bude vyhovovat. Potěší ji ale přesné řazení pětistupňové převodovky, avšak mírně vibrující spojkový pedál nikoliv.

Nejsilnější vznětová verze dodávaná jen u nejvyšší výbavy Arctica, přijde na nijak nízkých 284 900 Kč. Lehce pod hranicí 300 000 Kč je na trhu již hodně zajímavých alternativ, byť bez dieselu pod kapotou. Tahákem bude u Loganu MCV nepochybně o 50 000 Kč levnější zážehová dvanáctistovka s pohonem na LPG.

Podvozek je pohodlný, na nerovnostech ale vůz trochu poskakuje.

Vydáno: 28. 12. 2013

Autor: Vladimír Löbl, foto David Rajdl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Dacia Logan bazar