Fiat 500 Abarth Esseesse: Harlekýn

I s malým harlekýnem se dá zahrát kvalitní komedie. Abarth 500 Esseesse je toho živoucím důkazem. Tohle představení vás ohromí, pohltí a hlavně královsky pobaví.

Kovový pedál plynu tvrdě zapadá do koberečku a turbodmychadlo hbitě zvyšuje tlak vzduchu vstupujícího do válců motoru. Čtrnáctistovka pod kapotou již má více než 3000 otáček za minutu, když vtom to přichází. Levá noha šlape na spojku, pravá ruka chytá krásnou masivní hlavici řadicí páky a chystá se přesunout ji v přesné kulise na další rychlostní stupeň, když vtom se zezadu ozve rána intenzitou podobná výstřelu ze vzduchovky. Opět jsem někoho zastřelil, dnes již minimálně posté! Příplatkový výfuk Record Monza sice v nízkých otáčkách vyluzuje dunivé zvuky ne nepodobné děravému výfuku, ve zbytku spektra otáčkoměru však řádně tvrdí muziku a jeho zvuk je jeden z nejdominantnějších prvků vozu. Takhle že střílí do výfuku sériové auto?

 Automobily Fiat 500 Abarth Esseesse
Stylový interiér sráží jen laciné detaily a nehezké výplně dveří.

Abarth 500 holt již není ten roztomilý a stylový fiátek, stal se z něj pořádně nasupený, ještě stylovější komiksový hrdina. Zejména když si k základní verzi o výkonu 135 koní doobjednáte kit Esseesse Koni, se kterým získáte krásná sedmnáctiplacová kola, tlumiče Koni, brzdy Brembo a nižší pružiny, stejně tak jako úpravu motoru na 160 koní. Takový výkon na 1120 kg vážící abarth bohatě stačí a poskytuje mu dynamiku adekvátní jeho vzhledu. Motor je typický středněotáčkový tahoun. Vytáčí se s lehkostí, ale chybí mu výkonová špička. Na druhou stranu není problém jezdit klidně pod hranicí dvou tisíc otáček, pružný motor s tím nemá problém. Spotřeba sice není nejnižší, při klidné jízdě počítejte se sedmi litry, běžně však spíše s desíti, ale kdo by se za to na pětistovku zlobil? Pokud si však auto chcete užít, je nutné zmáčknout tlačítko sport, které výrazně zlepší odezvu na plyn a zároveň vám v rukou ztuhne řízení. Z volantu se však o chování vozu téměř nic nedozvíte, což je škoda.

 Automobily Fiat 500 Abarth Esseesse
efektní červené kožené čalounění sedaček stojí 31 700 Kč. Sedadla jsou překvapivě pohodlná.

Podvozek má občas problémy pobrat městské nerovnosti a posílá do mírně se kroutící karoserie nepříjemné rázy. Vyjeďte však mimo město a abarth vás přesvědčí, že není jen pouliční bavič, ale zvládá i vážné hry. Podvozek začne fungovat s autem jako celek, a to nejen na zcela hladké, ale také na lehce vlnitější okresce. Přilnavost rozhodně nechybí ani na zimních pneumatikách Pirelli. Otázkou však zůstává, jestli dát přednost dostupné zábavě abarthu, anebo výjimečným schopnostem konkurence.

Cena
500 Abarth Esseesse: 513 100 Kč
Testovaný vůz: 635 100 Kč

 Automobily Fiat 500 Abarth Esseesse
Kit Esseesse dostanete v dřevěné bedně a aplikovat jej lze i na ojetý abarth. Můžete se tedy nejdřív sžít se slabší verzí a časem vůz továrně upravit.


Vydáno: 23. 01. 2013

Autor: Ondřej Chamilla (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Fiat 500 bazar