Fiat 500L 1.4 16V Lounge: Populační nárůst?

Rok do roku je nás na planetě víc a jsme větší. Malé pětistovky nám prostě brzo stačit nebudou. Tak ji u Fiatu trochu zvětšili...

A to je výsledek: 500L, vzhledově připomíná něco mezi narostlou pandou a cinquecentem, čistě technicky se ale jedná o malé MPV postavené na řádně (o 10 cm) prodlouženém podvozku punta. Nic naplat, Fiatu se opět povedlo postavit auto, pro které se ženské srdce rozbuší, v čistě pánské redakci jsme se ale v 500L cítili trochu zvláštně. Možná by nám pomohl příplatkový kávovar, který v testovaném voze v nejvyšší výbavě Lounge chyběl.

Příčinou ale může být i příliš vysoká pozice sezení, výš byli na silnici snad jen řidiči Nissanů Patrol. Kromě toho jsou přední sedačky posunuty až příliš k ose vozu a odložení ruky na výplň dveří není pohodlné. Od příplatkové loketní opěrky (1700 Kč) by se naopak v Boleslavi mohli naučit, jak ji udělat tak, aby se po jejím sklopení dala ovládat ruční brzda. Všechno ale přebije vzdušnost interiéru, daná bohatě prosklenou karoserií a rozměrným střešním oknem. Není to ale jen o pocitech, na zadních sedadlech je spousta místa a stěžovat si bude možná jen prostřední z trojice dospělých pasažérů. Spíše budete mít problém dostat cestující vůbec ven, pásy se totiž připínají až v sedácích a zmáčknout osvobozující tlačítko chce šikovné prsty.

 Automobily Fiat 500L 1.4 16V Lounge
Toho místa pro hlavu i kolena! Zapuštěné úchyty pásů bezpečnosti nepomohou.

Fiat hodlá zaujmout i variabilitou, zadní dělenou lavici můžete posouvat, překlápět, případně prostě sklopit její opěradla. Zavazadelník má posuvnou podlahu, takže si v něm snadno vytvoříte rovnou ložnou plochu. Plnění usnadňuje i nízká nákladová hrana. Horší je to s objemem, 0,400 m3 vypadá na první pohled dobře, nesmíte se ale podívat do technických specifikací konkurence, takový roomster spolkne o 80 litrů více.

Retro na pohled, hi-tech uvnitř? Od druhé výbavy Pop Star dostanete nezbytné rádio s dotykovým displejem a Bluetooth. Čtení SMS v češtině nefunguje, alespoň se máte na cestách čemu smát, hloupým opomenutím je naopak absence navigace. Připlatit lze pouze za přípravu pro připojení externí.

 Automobily Fiat 500L 1.4 16V Lounge
Ergonomická noční můra se nekoná. Přístroje by ale mohly být čitelnější.

Se základní zážehovou jednačtyřkou o výkonu 70 kW ale budete mít spoustu času na čtení ukazatelů směru, žádný závodník to totiž není. Trocha života se do něj vlije až u mety 5000/min, o tisíc otáček dál ale již začíná červené pole a rykot vytočeného čtyřválce k pohodě na palubě 500L nepatří. S naloženým vozem se na dálnici musí ve stoupáních podřazovat na pětku, spotřeba tím roste, během testu jsme proto jezdili za 8 l/100 km. S lehkou nohou se při poklidné jízdě dostanete k sedmi. Alternativ zatím moc není, trn z paty snad narostlé pětistovce vytáhne 1,6l "diesel", který má na trh přijít příští rok.

Zážitky za volantem nepřicházejí ani v zatáčkách. Měkké a komfortní nastavení pérování (i na 17" kolech je 500L velice pohodlná) a vysoko položené těžiště mají za následek náklony v zatáčkách, sedačky postrádají boční vedení, řízení má velký převod, je příliš lehké a bez velkého citu. K ovladatelnosti nepřispívá ani rozpolcená osobnost plynového pedálu, při rozjezdu jde motor rychle do otáček a s necitlivou nohou budete snadno pálit spojku, při jízdě pak ani sebevětší prošlápnutí akceleraci nezlepší.

 Automobily Fiat 500L 1.4 16V Lounge
1,310 m³, to je osobní rekord zavazadelníku po překlopení sedadel.

Cena u 500L není tak sebevědomá jako u malé pětistovky, po dorovnání výbavy vychází podobně jako u roomsteru. Lákavý Pop za akčních 269 000 Kč postrádá klimatizaci (manuální za 20 000 Kč).
Testovaná Lounge vyjde na 419 900 Kč (v akci 359 900 Kč), do konce roku je v ceně záruka pět let.

Cena
500L 1.4 16V Lounge: 419 900 Kč
Testovaný vůz: 465 000 Kč

 Automobily Fiat 500L 1.4 16V Lounge


Vydáno: 01. 02. 2013

Autor: Martin Přibyl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Fiat 500L bazar