Fiat 500L Living a Trekking: Pro další generace

Fiat 500 a rodinné auto? Ale samozřejmě, vždyť v něm vyrostla značná část Italů! Současné nároky jsou však vyšší, proto přichází verze Living a Trekking.

Usnout na vavřínech by se Fiatu nemuselo vyplatit. Po komerčním úspěchu modelu 500 tedy bylo nabíledni, že musí přijít další verze. Kromě čistě stylových i rodinné. První vlaštovkou byla 500L, nyní se můžeme detailněji podívat na její další varianty Living a Trekking.

Interiér je stylový, přehledný a sestaven ze zajímavých materiálů.


První jmenovaná se zaměřuje hlavně na praktičnost a chytré využití prostoru, nezapomíná ale ani na špetku italského stylu. V závislosti na poloze druhé řady sedadel má living zavazadlový prostor o objemu 0,560–0,638 m3. Po otevření víka kufru a pohledu dovnitř byste však tyto hodnoty nehádali. Přesto je obdivuhodné, že Italové dokázali na délce 4352 mm stvořit sedmimístný vůz. Samotná automobilka však říká, že living je automobil s uspořádáním 5+2, zadní sedadla jsou tedy spíše nouzová a pro malé děti. To se ostatně potvrdilo i při testování, dospělý se v poslední řadě sedadel bouchá koleny do brady. Na zbytku míst k sezení je ale prostoru dost, jen sedadla by mohla mít delší sedáky. Pochválit pak musíme interiér, který je sestavený ze zajímavých materiálů.

A jak pětistovka jezdí? Klidně a pohodlně. Pod kapotou je naftová šestnáctistovka o výkonu 105 koní, která disponuje skvělým točivým momentem 320 Nm.

Sedmimístné uspořádání využije hlavně rodina s dětmi. Zavazadlový prostor má až 0,638 m3 objemu.


Je to kultivovaný a úsporný motor, umí jezdit za 5,5 litru na 100 kilometrů. V nízkých otáčkách je trochu letargický, okolo maxima točivého momentu v 1750 otáčkách ale výrazně zatáhne. Celkově se agregát jevil jako ideální volba pro pohon takového rodinného vozu. Řazení je pak hladké, i kvůli vysoké řadicí páce jsou však dráhy hodně dlouhé. Chvályhodný je podvozek, který dobře filtroval nerovnosti i na rozbitějších silnicích.

Krátce jsme vyzkoušeli i verzi Trekking s podvozkem zvýšeným o 15 mm, bojovým oplastováním karoserie a celoročními pneumatikami. Její podvozek je o kousek tužší než u livingu, takže očekávejte větší rázy na nerovnostech, ale zároveň jistější jízdní vlastnosti. Dojem však kazil benzinový dvouválcový motor, který jezdil za devět litrů na 100 km, s autem se trápil a posílal do karoserie vibrace. Doporučujeme diesel.

Vydáno: 29. 10. 2013

Autor: Ondřej Chamilla, foto Archiv (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Fiat 500L bazar