Fiat 500L

Fiat vsadil svou budoucnost na značku 500. Třetí přírůstek do připravované rodiny je na světě a jmenuje se 500L.

Nové italské MPV cíli na skupinu lidí, kteří se zamilovali do městské pětistovky, ale pro jejich potřeby se jim zdá moc malá a nepraktická. Typické zákazníky tak budou představovat mladé rodiny nebo spíš maminky. Hlavní soupeři? Citroën C3 Picasso, Škoda Roomster a částečně i Mini Countryman.

Vůz stojí platformě punta, která byla adaptována na potřeby většího vozu. S puntem se bude krýt i nabídka motorů, která začne u benzinové 1.4 FIRE (95 k) a bude pokračovat přes 0.9 TwinAir (85 a 105 k) až po dieselové 1.3 JTD (85 k) a 1.6 JTD. Slabší twinair a větší diesel přijdou až později společně s twinairem na zemní plyn.

 Automobily Fiat 500L jízdní dojmy
Fiat to myslí s rodinou 500 vážně. Čeká nás zvýšená a oplastovaná 500X jako nástupce Sedici a prodloužená 500L se sedmi sedadly.

Při prezentaci jsem vyzkoušel vůz s přeplňovaným dvouválcem 0.9 TwinAir o výkonu 105 koní. Ač jde bezesporu o jeden z nejmodernějších motorů této kategorie, k vozu se nehodí. Při rozjezdech rád zhasíná, kulturou chodu nepřesvědčí a hlavní trumf, nízkou spotřebu, neměl šanci během několika testovacích kilometrů ukázat (jeli jsme za 14 l/100 km). Mnohem víc se k rodinné povaze automobilu bude hodit základní 1.4 FIRE, anebo jeden z dieselů. Ty budou však pravděpodobně drahé.

Chování vozu jako takového bylo za všech okolností příjemné, celkově velmi dobrý dojem kazila pouze zmiňovaná pohonná jednotka. Řízení se dá charakterizovat jako typicky fiaťácky měkké, což však podporuje snadnost ovládání v městském provozu. I při 130 km/h ve voze panuje akustická pohoda, která dá vyniknout poslechu příplatkové audioaparatury Beats Audio.

 Automobily Fiat 500L jízdní dojmy
Interiér je podobný tomu v nové pandě. Středové konzoli vévodí dotyokový displej ovládání infotainmentu.

Velice se mi líbil interiér. Designem vypadá hravě, zpracováním a volbou materiálů pak seriózně. Vpředu i vzadu najdou pasažéři spoustu místa, „za sebe“ si sedne pohodlně i 188 cm vysoká osoba, děti tedy nebudou mít problém. Variabilita ničím nevyčnívá nad rámec třídy malých MPV, zaujme snad jen šikovné jednoruční sklápění zadních sedaček a tři nastavitelné úrovně mezipodlahy v kufru.

Fiat 500L se vyrábí v supermoderní továrně v srbském Kragujevaci, která vychrlí až 700 aut denně. Na hlavních evropských trzích se už fiat prodává, k nám přijde v říjnu. Základní cena by se měla pohybovat kolem 380 000 Kč.



NA KAFÍČKO?
Kávovar v nabídce originálního příslušenství, to tu ještě nebylo. Vypadá jako přerostlá termoska a přesně zapadne do speciálního adaptéru v držáku nápojů. Vyjde na 250 eur.

 Automobily Fiat 500L jízdní dojmy



TECHNICKÁ DATA
Verze: 1.4 FIRE/0.9 TwinAir/1.3 MultiJet
Uspořádání a počet válců: Ř4/Ř2/Ř4
Palivo: benzin/benzin/nafta
Převodovka a počet stupňů: M6/M6/M5
Zdvihový objem [cm3]: 1368/875/1248
Nejvyšší výkon [kW při 1/min]: 70 při 6000/77 při 5500/62 při 3500
Nejvyšší toč. moment [Nm při 1/min]: 127 při 4500/145 při 2000/200 při 1500

Délka × šířka × výška x rozvor [mm]: 4147 × 1784 × 1665 x 2612
Zavazadlový prostor [m3]: od  0,343 do 1,310
Provozní hmotnost [kg]: 1245/1260/1315
Nejvyšší rychlost [km/h]: 170/180/165
Zrychlení 0–100 km/h [s]: 12,8/12,3/14,9
Průměrná spotřeba [l/100 km]: 6,2/4,8/4,2
Emise CO2 [g/km]: 145/112/110

Cena od: 15 550 Euro (cca 390 000 Kč)
U nás na trhu od: říjen 2012


Vydáno: 30. 07. 2012

Autor: Vojtěch Formánek (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Fiat 500L bazar