Fiat Punto 1.4 8V Easy

Pro sedmý rok života obstaral Fiat pro model Punto nové šaty a vrátil se k původnímu lakonickému názvu. Testovali jsme benzinovou motorizaci 1.4 8V.

Facelift vymazal dodatky „Grande“ a „Evo“. Zůstalo znovu jen jednoduché základní jméno Punto. V souladu s tímto zjednodušením jsou i novinky na exteriéru: zmizela chromová lišta na masce mezi světly, která společně s černým pásem z nelakovaného plastu „zdobila“ přední nárazník. Ten nyní dostal barvu karoserie, což platí i pro zadní nárazník. Vzhledu přední části prospěla i výměna vodorovných mřížek za sportovněji vyhlížející voštinu. Kdo si všímá detailů, ten zaznamená také nové umístění předních blinkrů. Také zadní nárazník je nyní nově v barvě karoserie. Tedy drobné úpravy, ale zřetelně viditelné.

 Automobily Fiat Punto 1.4 8V
Materiály přístrojové desky zaznamenaly kvalitativní pokrok, na volantu nechybělo ovládání rádia. Tlačítka zůstala miniaturní a v lesklé ploše se poněkud ztrácejí.

Retuše se nevyhnuly ani interiéru. Znát je snaha po zkvalitnění plastů na přístrojové desce i potahů. Líbí se mi nynější koncepce středové kapličky s tvarováním její horní části do podoby polokruhové otevřené schránky. Méně spokojen jsem již byl s lesklým materiálem střední části kolem displeje rádia. Jakmile se do kabiny podívalo ostré jarní slunce, tyto plochy ostře odrážely jeho jas a činily údaje takřka nečitelné.

Fiat doprovodil facelift rozšířením motorové škály o moderní agregát 0.9 TwinAir a modernizoval i vydařený Multijet 1.3 (75 k), ovšem testovaný vůz neměl pod kapotou žádnou z těchto novinek, nýbrž silnější variantu (1.4/77 k) pro malé fiaty klasického osmiventilového čtyřválcového motoru s vícebodovým vstřikováním.

 Automobily Fiat Punto 1.4 8V
Potahy mají lepší materiály a objevily se i nové kombinace barev, navíc dobře „drží“.

Ačkoliv lze obdivovat schopnost agregátu z první poloviny 90. let plnit neustále se stupňující nároky emisních norem, v době tohoto testu jsem měl možnost usednout za volant VW Up s tříválcovým motorem a vavříny byly rozhodně na straně motoru o válec menšího. Jakmile je totiž nutné motor víc točit, tak stoupal hluk a samozřejmě i spotřeba. Zejména dálnice jsem po první zkušenosti raději nevyhledával – ve 130 km/h se ručička otáčkoměru dotýkala čísla 4000. Zřetelně tu schází také šestý stupeň a přebývá hluk. Optimistická čísla o průměrné spotřebě (5,7 l na 100 km) se mi jevila dosti vzdálená praxi, průměr v testu byl nad hranicí 7 l/100 km. Dálniční spotřeba atakuje desítku.

Punto si zachovalo komfortní podvozek se schopností slušně tlumit nerovnosti českých silnic. Také řízení je nastavené hlavně pro pohyb ve městě, ačkoliv jako u jiných fiatů mu nechybí režim City. Posilovač však při vyšších rychlostech dokáže přijatelně tuhnout. Viditelnost z vozu je dobrá, jen při parkování omezují výhled široké zadní sloupky. S lakovaným zadním nárazníkem se nyní jeví o něco důležitější parkovací senzory (jen za příplatek, ale pouze 6400 Kč).

Cena
Fiat Punto 1.4 8V: 285 900 Kč
Cena testované verze: 305 100 Kč

 Automobily Fiat Punto 1.4 8V
Kufr se zpřístupní tlačítkem v interiéru nebo na klíčích a páté dveře se zvedají jen za spodní hranu. Velikost a tvar je uspokojující.


Vydáno: 24. 04. 2012

Autor: Tomáš Pudil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Fiat Punto bazar