Ford B-Max 1.0 EcoBoost Titanium: Nafoukaná malorážka

Litrový přeplňovaný tříválec EcoBoost nechybí ani pod kapotou Fordu B-Max. Vyzkoušeli jsme jeho 120k verzi, která z něj dělá jedno z nejrychlejších malých MPV na trhu.

V ceníku Fordu B-Max najdeme čtyři benzinové motory - dva atmosférické čtyřválce 1.4/60 k a 1.6 Ti-VCT/105 k (dodávaný ale jen s dvouspojkovým automatem PowerShift) a tříválec 1.0 EcoBoost se 105 a 120 k. Předností výkonnější verze je nejen 15 k navíc, ale i větší točivý moment. Ke 170 Nm, kterými disponuje také slabší varianta, totiž ze sebe dokáže krátkodobým zvýšením plnicího tlaku získat dalších 30 Nm, které se určitě hodí.

 Automobily Ford B-Max 1.0 EcoBoost Titanium
120 koní a až 200 Nm zajišťují nadprůměrnou dynamiku se spotřebou mezi 6 až 8 l.

Litrový tříválec nás mile překvapil už ve focusu, kde má výkon 125 k, stejný dojem v nás zanechal i pod kapotou b-maxu. Motor je živý a s poměrně robustním b-maxem, který v plné výbavě váží přes 1,3 t, nemá mnoho práce. Zvuk tříválce nikterak neruší, pouze při rozjezdu pod hranicí 1500 ot/min vydává zvuky, jako když zatřepete krabicí se šrouby. Motor nemá příliš v lásce ani podtáčení, rozjezd na pětku ze 1300 ot/min s tříválcem pořádně zatřese (a to do slova a do písmene).

Spotřeba motoru se pohybovala mezi 6,0 l mimo město s klidnou nohou až po 8 l předpisovým dálničním tempem, kdy tříválec točí na pětku 3500 ot/min. Průměr se ustálil na sedmi litrech, což je o víc než dva litry nad hodnotou udávanou výrobcem. S plnou 48l nádrží ukazoval počítač dojezd 640 km.

 Automobily Ford B-Max 1.0 EcoBoost Titanium
Kombinace posuvných a křídlových dveří a absence B-sloupku usnadňují nastupování.

Při popisu b-maxu se vedle skvělých jízdních vlastností nelze nezmínit o dveřích bez středového sloupku. Nemyslíme si, že je toto řešení vysloveně nesmyslné. Třeba v úzkých parkovacích místech usnadňuje nastupování i vystupování. Jenže dveře musejí být kvůli pasivní bezpečnosti i nosné funkci masivní a široké, takže interiér okrádají o centimetry napříč. Křídlové přední jsou navíc hodně těžké. Bohužel výhody zkrátka nepřevyšují nevýhody, k nimž patří i vysoká cena této složité konstrukce, zdražující celé auto. Vždyť b-max je v základu za 291 150 Kč (se slevou) nejdražší malé MPV. A co teprve s testovaným motorem? Vždyť za 372 150 Kč už můžete mít mnohem větší merivu se silným naftovým motorem.

Cena
B-Max 1.0 EcoBoost Titanium: 444 390 Kč
Testovaný vůz: 532 590 Kč

 Automobily Ford B-Max 1.0 EcoBoost Titanium
Silnou stránkou b-maxu jsou skvělé jízdní vlastnosti a rozumně komfortní pérování.


Vydáno: 19. 06. 2013

Autor: Michal Štengl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz