Ford B-Max 1.6 Powershift Titanium: Kombo

Dozrál čas na další test b-maxe, tentokrát s motorem 1.6 Ti-VCT s dvouspojkovým automatem Powershift.

Pokud porovnáte b-max s odcházejícím modelem Fusion, všimnete si, že zejména design vozu je u novinky výrazně víc rozpracován. Fusion byl tvarově úplně jednoduchý, možná až lehce dodávkovitý, zatímco b-max má při podobné výšce i délce mnohem ostřejší a dravější rysy.

Základní zavazadlový prostor je o něco menší než v případě hranatého předchůdce, místo na zadních sedadlech podobné. Absence B-sloupku subjektivně nastupování příliš nezlepšuje. Kufr dostačí pro převoz běžných věcí. I u b-maxu s prosklenou střechou jsem se na zadní lavici v pohodě vešel. Přední sedadla, v tomto případě kožená (za příplatek v rámci sady Exclusive), nejsou moc dobře tvarované a mají krátký sedák. Pravému kolenu překáží nabubřelý středový tunel, který překypuje ovladači. Orientace v palubním menu moderních fordů po mně vyžaduje chvilku zvyku, rozhodně bych ji nenazval intuitivní a bezproblémovou.

 Automobily Ford B-Max 1.6 Powershift Titanium
Interiér v duchu kinetického designu nabídne zajímavé tvary, ale nepříliš intuitivní ovládání palubních funkcí.

B-Max si zaslouží pochvalu za naladění podvozku, který je tuhý, ale nerázuje a v zatáčkách se jen málo naklání. Míra komfortu je na dobré úrovni, i pneu 205/45 R17 jsou dobře sladěny s podvozkem. Celý podvozek je rozhodně silnou stránkou b-maxu stejně jako řízení, které má mírně nastavený posilovač a přesný a strmý účinek. Díky tomu se s b-maxem dá přesně krájet každý centimetr asfaltu v zatáčkách. Celkově pozitivní dojem dokreslují progresivní brzdy.

O pohonném ústrojí už tolik chvály bohužel nezazní. Kombinace atmosférického čtyřválce a dvouspojkového automatu není šťastným řešením. Motor sám o sobě je točivý a má celkem jedinečnou charakteristiku způsobenou variabilními vačkami, ale převodovka si s ním nerozumí. Neustále řadí, špatně se s ní rozjíždí (chybí jí plynulost), a ačkoliv mění rychlosti rychle a bez škubání, pocitově bere motoru výkon. Celé ústrojí není doladěné, navíc hodně spotřebuje - po městě 7,5 l/100 km, na dálnici 8 l/100 km. Na okreskách se o moc níž nedostanete. Věřím, že s manuální převodovkou bude motor mnohem zajímavější, takhle bohužel nevynikne.

 Automobily Ford B-Max 1.6 Powershift Titanium
Motor 1.6 Duratec Ti-VCT je zajímavá, charakterní jednotka s dobrou hodnotou točivého momentu.

Celá kombinace je navíc zbytečně drahá, takže pokud chcete příjemné auto a sci-fi interiér se vám líbí, kupte si ecoboost s manuálem - navíc ještě ušetříte.

Cena
B-Max 1.6 Powershift Titanium: 450 500 Kč
Testovaný vůz: 555 600 Kč

 Automobily Ford B-Max 1.6 Powershift Titanium
Jízdně patří b-max ve své třídě jednoznačně mezi nejlepší vozy. Podvozek je skvělý i na nízkoprofilových 17palcových kolech.


Vydáno: 02. 03. 2013

Autor: František Vahala (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Ford B-MAX bazar