Ford B-Max 1.6 TDCi Titanium: Vstupte!

O tom, že díky absenci B-sloupku se do Fordu B-Max výtečně nastupuje, není třeba pochybovat. Má však tento vůz co nabídnout i v jiných ohledech?

S Fordem B-Max přicházejí mimo jiné i velká očekávání. Jeho předchůdce v podobě modelu Fusion totiž byl hned několikrát nejprodávanějším dováženým vozem u nás. Podaří se b-maxu alespoň přiblížit takovému úspěchu?

Po vizuální stránce jde o mnohem nápaditější a atraktivnější vůz. Otázkou je, jestli se právě umírněný vzhled fusionu zákazníkům nezamlouval. Každopádně kinetický design aplikovaný na minivan v mých očích funguje a auto na mě působí lépe než větší c-max. A pak je tu ono nápadité řešení dveří. Dost možná jste o nich již slyšeli či jste zhlédli reklamu s plavcem proskakujícím otevřeným b-maxem do bazénu. Jak však fungují v praxi? Prvně je třeba říci, že k jejich otevření je potřeba větší síla, protože boční vyztužení se celé přeneslo právě do dveří. Nejde o žádný boj s hmotou, jen jasně cítíte větší váhu v rukou. Při zavírání je jedno, které dveře zavřete první, jsou na sobě zcela nezávislé a zapadají k sobě přesně. Jen pozor na ruce, lidem již sedícím uvnitř je můžete při troše nepozornosti přiskřípnout. Obecně jde o praktické řešení, zejména když zadní dveře jsou posuvné, nejsem si však zcela jist, jestli jsou výhody podobného otevírání nějak markantní.

 Automobily Ford B-Max 1.6 TDCi Titanium
Vstupní otvor je královský. Crash- testy potvrdily, že o bezpečnost se není třeba bát, výztuhy jsou masivní.

V interiéru máte, jak se dá podle celkově vysoké stavby vozu očekávat, dostatek místa nad hlavou a vzhledem k délce jen něco málo přes čtyři metry i příjemný prostor v podélném směru. Na šířku je to horší, od vozu postaveného na základech fiesty však nikdo nemůže čekat prostorové zázraky. Od toho se odvíjí i objem kufru, jehož 318 litrů by nemuselo mnoha rodinám stačit. B-max tak bude spíše plnit roli vozu rozvážejícího děti do školky než dálničního rodinného expresu směrem k dovolenkovým destinacím. Pobyt v autě nejspíše nikoho neurazí - i na dlouhých cestách pohodlná sedadla, velmi přijemný volant, kvalitní zpracování, snad jen tlačítek na středové konzoli je přehršel, ale vyznat se v nich dá poměrně rychle.

Ať už se však budete pohybovat po městě či na dálnici, můžete se spolehnout na výtečný podvozek. Ten skvěle kombinuje komfort na rozbitých silnicích s jistotou v náročnějších pasážích. Nerovnosti vůz tlumí tiše a nepřenáší nepříjemné rázy do karoserie, přitom se však v zatáčkách nijak zvlášť nenaklání, má velmi slušnou přilnavost, o jejíž ztrátě vás dokáže informovat i prostřednictvím vyváženého řízení, a chová se jistě. Jde o jednu z největších předností vozu, který má však i slabiny.

 Automobily Ford B-Max 1.6 TDCi Titanium
Volant má příjemnou velikost, sedačky jsou pohodlné.

Kupříkladu pohonné ústrojí. Naftová šestnáctistovka o výkonu 95 koní je nejsilnějším dieselem v nabídce, přesto působí velmi letargicky. Odezva na plyn je mdlá a průběh výkonu značně nedieselový. Žádný zátah od nízkých otáček, žádná vlna točivého momentu. Pod 1500 otáček, kde zbylé moderní diesely nadšeně pracují, tento motor nepříjemně duní. Pak se i díky příliš dlouhému zpřevodování neochotně vytáčí, aby okolo 3500 otáček mírně ožil. Vydává při tom celou sérii měnících se pazvuků. Alespoň však nespotřebuje mnoho, dlouhodobý průměr se usadil na 5,9 l/100 km.

Cena
B-Max 1.6 TDCi Titanium: 438 500 Kč
Testovaný vůz: 575 600 Kč

 Automobily Ford B-Max 1.6 TDCi Titanium
Podvozek b-maxu vyniká svým naladěním. Umně totiž kombinuje jistotu a hbitost v zatáčkách s poddajností na nerovnostech.


Vydáno: 27. 12. 2012

Autor: Ondřej Chamilla (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Ford B-MAX bazar