Ford C-Max 1.6 Ecoboost Titanium

Přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 EcoBoost s výkonem 150 koní pod kapotou kompaktního MPV Ford C-Max představuje cenově srovnatelnou alternativu k turbodieselu 1.6 TDCi.

Zájemce o novou generaci kompaktního MPV Ford C-Max má na výběr hned čtyři benzinové motory. Vedle atmosféricky plněných šestnáctistovek si může zvolit i jejich přeplňovaný typ EcoBoost s přímým vstřikem paliva. Výrobce nabízí dvě výkonové verze se stejným točivým momentem 240 Nm – se 182 k (134 kW) nebo námi testovanou se 150 k (110 kW).

 Automobily Ford C-Max 1.6 Ecoboost Titanium
Lépe jezdící kompaktní MPV na trhu není. O to víc překvapí i poskytovaný komfort pérování.

Vzhledem k pohotovostní hmotnosti od 1310 kg, i když v našem případě byla s ohledem na příplatkovou výbavu v hodnotě 150 tisíc korun jistě o pár desítek kilogramů vyšší, jsou parametry motoru zárukou nadprůměrné dynamiky. V kombinaci s přesně a lehce řadící manuální šestistupňovou převodovkou zrychlí c-max z klidu na stovku za necelých deset sekund. Když na německé dálnici zatlačíte plyn až k podlaze, získají jízdní odpory nad 150 koňmi převahu až v rychlosti 202 km/h. V českých podmínkách řidič ocení především pružnost motoru, díky níž nemusí tak často řadit. Tiše běžící motor (dokonce ani stop-start neobtěžuje) se klidně rozjede na šestku i z 60 km/h.

 Automobily Ford C-Max 1.6 Ecoboost Titanium
Přístrojová deska je hodně členitá. Široký středový panel omezuje kolena.

S plynem je ale třeba zacházet s rozvahou. Nechá-li se člověk příliš často strhnout silným zátahem, který svižně rozjede i plně naložený automobil, nestačí se divit, jak rychle klesá dojezd v menu palubního počítače. Zážehové turbomotory jsou prostě mnohem citlivější na styl jízdy, a to zejména v kombinaci s vyšší karoserií a rostoucí rychlostí. Na dálnici se spotřeba pohybuje kvůli vyššímu odporu vzduchu kolem 8,3 l. V časové tísni a po městě jsme atakovali i 9 l, mimo město jsme byli schopni se přemisťovat za 6 l. Průměr se ustálil na 8 l, což na MPV s tak silným turbomotorem není dramatický výsledek.

Jenže 1.6 EcoBoost stojí jen o pět tisíc korun méně než turbodiesel 1.6 TDCi 115 k (85 kW), se slevou se prodává od 439 990, resp. 503 990 Kč ve výbavě Titanium. Diesel sice nenabízí takovou dynamiku a tichý běh, dá se s ním ale jezdit o dva litry úsporněji. A to může být při dnešních cenách paliv dost pádný argument.

Focus C-Max je určen pro řidiče, kteří jsou ochotni mu za skvělé jízdní vlastnosti (v kontextu třídy MPV) odpustit stísněnější interiér nebo menší zavazadlový prostor (hlavně s rezervou). Smířit se však musí i s nepříjemně velkým rejdem.

 Automobily Ford C-Max 1.6 Ecoboost Titanium
1.6 EcoBoost nabízí nadprůměrnou dynamiku a spotřebu mezi 6,5 a 9 l/100 km.


Vydáno: 27. 05. 2012

Autor: Michal Štengl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Ford C-MAX bazar