Ford Focus 1.0 EcoBoost 99 g

Nejslabší litrový motor ve Fordu Focus se prodává také v úspornější variantě nazvané jednoduše 99 g. Tolik totiž oficiálně vypustí emisí CO2. Jenže realita není tak zelená, ekologický ford má totiž pár „ale”.

Litrový EcoBoost od Fordu už téměř s železnou pravidelností Káji Gotta a zpěváckých slavíků získává titul Motor roku. Že je jeho primárním účelem snižovat plošné hodnoty emisí CO2 u této značky, je nad slunce jasnější, nyní ovšem přichází ještě úspornější varianta, prozaicky pojmenovaná 99 g. Přesně tolik oficiálně vyprodukuje ekologičtější focus, přičemž pro nás Středoevropany je asi relevantnější hodnota spotřeby 4,3 litru benzinu. Ta se oproti standardnímu litrovému motoru snížila o čtyři deci (a 10 gramů emisí CO2).

K nižším hodnotám pomáhá aktivní uzavírání mřížky chladiče, zakrytování podvozku a obutí do pneumatik s nižším valivým odporem. Vedle těchto úprav ještě svou troškou do ekomlýna přispívá start-stop, rekuperační brzdění a delší zpřevodování pětistupňového manuálu.

Ten má odskoky mezi stupni delší než brazilské pobřeží a mezi čtvrtým a pátým převodem Mariánský příkop. Naučit se vychytat nejvhodnější čas na přeřazení chvíli trvá, je to však důležité, aby se spotřeba udržela v uspokojivých sférách. Při převzetí totiž na palubním počítači varovně svítila hodnota začínající sedmičkou, což nevypadalo pro focus zrovna růžově, ale zdrženlivější povahy spotřebu bez problémů sníží na 5,5 litru.

Jenže takové hodnoty dosahuje nejen naftová šestnáctistovka, ale na dostřel tankovací pistole se jí blíží i silnější verze 1.0 EcoBoost, která se šestikvaltem zajistí kultivovanější způsob cestování a tišší běh motoru na dálnici. A navíc je jen o deset tisíc korun dražší, což se za bonus 25 koní a především o 1,2 s kratšího času při zrychlení na 100 km/h vyplatí.

Vydáno: 05. 08. 2014

Autor: Eva Srpová, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Ford Focus bazar