Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium

Přeplňované litrové tříválce jsou stále pod kapotou bílou vránou. Je to cesta pro Ford Focus a také jiné modely nižší střední třídy, nebo slepá ulička?

Výjimečnost s sebou nese problémy. Od prvního okamžiku po nastartování jsem byl doslova na číhané, abych odhalil všechny odlišnosti tříválcového motoru.

Co se týče jeho hlasu, poměrně marně. Jen necelou minutu po nastartování byl jeho zvuk výraznější, ale při jízdě ani akceleraci jsem výrazné rozdíly vůči šestnáctistovce nezaznamenal. Velmi příjemně mne překvapily jeho reakce na dálnici, kde vůz ochotně akceleroval také z nejvyšší přípustné dálniční rychlosti a na šestku zrychloval i do táhlého kopce.

 Automobily Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium
Už letmý pohled na přístrojovou desku naznačuje, že je poněkud nepřehledná, a ta kombinace materiálů...

Samozřejmě jsem se zaměřil hlavně na spotřebu malolitrážního motoru pod kapotou relativně velkého vozu. Optimistická čísla z laboratoří nemohu samozřejmě bezvýhradně potvrdit, nicméně s litrovým focusem se dá dosáhnout zajímavé spotřeby. Existuje k tomu i řada pomocníků na displeji, kde je řidič odměňován kytičkami, ale i bez jejich sledování jsem s lehkou nohou na plynu svůj celkový průměr v testu stlačil pod 6 l na 100 km. Ve městě i na dálnici se dá jezdit i pod sedm litrů a při plynulé jízdě s rychlostí kolem 90 km/h to jde i pod 5 l/100 km.

 Automobily Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium
Tento ecoboost má tři válce a měl by nižší spotřebou šetřit.

Důležité je však i to, že tyto údaje neznamenají, že musíte rezignovat na využití výtečných jízdních vlastností. Vynikající fordovský podvozek jsem ocenil jak v zatáčkách, tak při žehlení nerovností a rovněž při tradičním držení stopy ve vysoké rychlosti. Vynikající je řízení i řazení.

Testovací vůz ve výbavě s řadou příplatkových prvků (cena 522 690 Kč, po slevě 436 690 + 136 300 za příplatkové prvky) přijde na 572 990 Kč. Alespoň jsem však poznal, co vše si lze do focusu objednat. Z pěti sad jsem ocenil mj. funkčnost aktivního parkovacího asistentu a moderní bezpečnostní systémy. Tato rozmařilost se mi však jevila jako rozporuplná vzhledem k šetření pod kapotou.

 Automobily Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium
Displej měl během testu hodně podob, přičemž kromě informací zaměřených na úsporný styl jízdy poskytuje údaje o různých systémech.


Vydáno: 15. 07. 2012

Autor: Tomáš Pudil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Ford Focus bazar