Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost Trend: A není to málo?

Kde je hranice downsizingu pohonné jednotky pro vůz nižší střední třídy? Navíc s karoserií kombi, tudíž potenciálem pro rodinné využití. Zkusili jsme stokoňový litrový tříválec.

Ford svým downsizovaným přeplňovaným benzinovým motorům řady Ecoboost hodně věří. A nutno doznat, že má proč. Otázkou ovšem je, kde je hranice. Litrový tříválec jsme zkoušeli již ve fiestě, které velmi slušel. Tentokrát se ale tentýž motor usídlil v rodinném kombi, což už vypadá na trochu kontroverzní řešení.

Základní výbava s sebou nese i jinou středovou konzoli. Používá se dobře, ale vypadá lacině.


Realita dává inženýrům Fordu ve většině ohledů jednoznačně za pravdu. Lehoučký motor nad přední nápravou je pro focus, již tak známý pro výtečné jízdní vlastnosti, tím pravým ořechovým. Zatáčí vysloveně radostně, má vynikající grip a zátah motoru od nízkých otáček umí potěšit i na náročnějším úseku okresní silnice. I komfort je na 16palcových kolech velmi dobrý.

Motor sám o sobě je na svoji koncepci kultivovaný a je dobře odhlučněn. V nižších rychlostech i poměrně silně zatahuje. Pokud cestujete sami, vlastně nenarazíte na problém (snad s výjimkou pružného zrychlení na dálnici). Ani spotřeba není s malým zatížením nijak špatná. Pokud se alespoň trochu snažíte, pojedete v průměru za 6,4 l/100 km. Mimo město pak za 5,6 l/100 km, v něm okolo sedmi a půl. Dálnice znamená při 130 km/h a 3300 otáčkách 7,8 litru. Při 110 až 120 km/h počítejte o litr méně. Se zátěží posádkou a zavazadly (cca 500 kg) ale budete muset motor hodně vytěžovat. Spotřeba stoupne poměrně výrazně (na dálnici i k devíti litrům) a dynamika neoslní.

Tříválec je ve většině jízdních režimů živější, než by se dalo očekávat.

Vydáno: 20. 12. 2013

Autor: Vojtěch Med, foto Ondřej Kroutil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Ford Focus bazar