Ford Galaxy 1.6 Ecoboost Ghia

Turbodieselům pod kapotou Ford Galaxy se rázně postavily přeplňované zážehové čtyřválce. Nečeká však základní benzinovou šestnáctistovku nepříjemný výprask?

Zatímco před lety bylo třeba bořit předsudky vůči dieselům, dnes je to u vozů, jako je Ford Galaxy, podobné se zážehovými agregáty. Většina zákazníků tankuje do svých vozů naftu a na zážehové verze se dívá skrz prsty. Konstruktéři se „piplali“ s diesely a zážehové motory trochu upozaďovali.

Nové motory řady Ecoboost mají tento poměr sil změnit. Při pohledu na mohutnou karoserii sedmimístného Fordu Galaxy se při zmínce o motoru 1,6 l možná mnohý jen pousměje. Takový VW Sharan a Seat Alhambra ale pohání jen čtrnáctistovka se 110 kW posilovaná nejen turbodmychadlem (jako ford), ale i kompresorem. Ford má o 8 kW vyšší výkon a shodný točivý moment 240 Nm.

 Automobily Ford Galaxy 1.6 Ecoboost Ghia
Takto sportovní kokpit žádné jiné MPV nemá.

Řidičům turbodieselů navyklým na zátah turbodmychadla se bude tento motor líbit, počínaje lehce pod 2000 otáčkami táhne plynule až k maximu. Ve vyšších otáčkách již o sobě dává vědět, zatímco v těch nižších a středních agregát zaujme svou kultivovaností a tichým chodem. Ani po zatížení není galaxy s tímto motorem brzdou provozu. Ostatně zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za slušných 9,9 s, tedy o 0,8 s rychleji než VW a seat. Subjektivně se to přitom zdá ještě rychlejší.

 Automobily Ford Galaxy 1.6 Ecoboost Ghia
Do podlahy zaklopitelná sedadla dnes již mají i konkurenti.

Průměrně se dá jezdit za 8 l/100 km, na dálnici je spotřeba přibližně o půl litru vyšší, přičemž při tuzemském dálničním limitu motor točí 2900 otáček. Cíleně defenzivní jízdu dokáže palubní počítač ocenit spotřebou na úrovni 7,5 l/100 km. Při popojíždění po městě počítejte zhruba s devíti litry. Řazení šestistupňové převodovky je přesné a její odstupňování vesměs optimální. Snad pouze šestka by možná mohla být přece jen ještě trochu delší.

Motor 1.6 Ecoboost se jeví jako rozumná volba. V porovnání s turbodieselem lehký motor tolik nezatěžuje přední nápravu a pozitivně ovlivňuje velmi dobré neutrální jízdní vlastnosti galaxy. Tento motor je ale u galaxy k dispozici i v cenově výhodnější verzi Champion za 700 tisíc korun. Testovaná vyšší Ghia přitom stojí 867 090 Kč, což je více, než na kolik přijde VW Sharan 1.4 TSI Highline (781 000 Kč) i Seat Alhambra Style (707 900 Kč). Po dynamické stránce ale ford uspokojí více.

Cena
Galaxy 1.6 Ecoboost Ghia: 867 090 Kč
Testovaný vůz: 1 043 400 Kč

 Automobily Ford Galaxy 1.6 Ecoboost Ghia
Přeplňovaná šestnáctistovka na mohutné MPV stačí. Ani spotřeba není nijak nadsazená.


Vydáno: 18. 04. 2012

Autor: Vladimír Löbl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Ford Galaxy bazar