Ford Galaxy 2.0 TDCi Powershift Titanium: S citem

V této třídě je běžné, že velká MPV zůstávají na trhu dlouhá léta. Většinou tak působí nadčasově, což je i případ Fordu Galaxy.

Přiznám se, že nejsem zrovna příznivcem současného směřování fordů. Všechen ten design s velkou přední maskou a občas divokými tvary, zvlněná palubní deska a postupný odklon od skvěle sladěných jízdních vlastností mi dává vzpomenout na možná trochu strohé, ale jinak skvělé modely z počátku tohoto tisíciletí.

O to více potěší svezení s Fordem Galaxy. Vnější vzhled je spíše umírněný, kvalitní interiér působí čistě a bez výstřelků. A pak je zde řízení, které komunikuje a má dokonce špetku citu. Kdo by to u velkoprostorového rodinného vozu čekal? Nečekejte přitom sportovní svezení, tohle je sedmimístný rodinný koráb, který má za úkol co nejvíce zpříjemnit dlouhou cestu všem lidem na palubě. Na rozdíl od mnoha jiných vozů se na prostřední řadu sedadel v pohodlí posadí tři dospělí a úložných prostorů je v autě nepřeberné množství.

Ovládání infotainmentu a grafika displeje navigace jsou jedinými slabými stránkami interiéru.


Podvozek galaxy hůře filtruje krátké nerovnosti, ale na těch velkých funguje dobře. V zatáčkách se více naklání, takže při ostřejší jízdě se vám cestující „přesypou”, ale když chcete, zvládne udržet až překvapivou rychlost v oblouku.

Pod kapotou vozu byl dvoulitrový turbodiesel o výkonu 163 koní ve spojení s šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Motor v nízkých otáčkách trochu duní, jinak je výkonově i silově dostatečný. Jezdí za 7 l/100 km. Převodovka řadí zejména za studena trochu hůře, po zahřátí se to zlepší, ale pořád jde o spíše průměrnou převodovou skříň. Je vůbec na co si stěžovat? Ale ano, ovládání věcí na palubě včetně klimatizace je neintuitivní.

Vydáno: 05. 12. 2013

Autor: Ondřej Chamilla, foto Ondřej Kroutil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Ford Galaxy bazar