Ford Tourneo Courier: Tříválcová dodávka

Nejnovějším a nejmenším přírůstkem do rodiny užitkových fordů je Tourneo Courier, které sdílí techniku s MPV B-Max. Roli základního motoru v jeho případě zastává stokoňový přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost.

Na platformě fiesty a b-maxu Ford vytvořil nový model Tourneo Courier. Navzdory délce pouhých 4,16 m nabízí slušný prostor pro pětičlennou posádku a k tomu 395 litrů na zavazadla (Ford se chlubí hodnotou 708 l, ta platí při naložení až po strop). Na výběr jsou tři motory: tříválec 1.0 EcoBoost/100 k a dva dieselové čtyřválce, 1.5 TDCi/75 k a
1.6 TDCi/95 k. Převodovka je vždy pětistupňová manuální. Prodej bude v Česku zahájen v červnu. Základní výbava Trend za 375 tisíc korun je rozsáhlá, nechybí klimatizace, bluetooth nebo tempomat. Standardem je také bezzátkové hrdlo palivové nádrže, zajímavostí je vyhřívané čelní sklo za příplatek 4840 Kč.

Benzinový tříválec se při klidné jízdě vyznačuje tichým a kultivovaným chodem. Plynulou jízdu v nižších otáčkách zvládá s přehledem, pro výraznější akceleraci je potřeba pustit motor do vyšších otáček, kde se projeví typickým tříválcovým zvukem. Oplátkou za to ale předvede obstojné zrychlování. Příjemným překvapením je spotřeba, která se v kombinaci jízdy ve městě, po okreskách a na dálnici při plynulém jízdním stylu ustálila na 6,5 l/100 km. Dieselová šestnáctistovka umí jezdit za pět litrů. Je ale o 37 tisíc dražší.

Jízdní vlastnosti byly vždy silnou stránkou fordů a tourneo courier v tom nedělá výjimku. Navzdory krátkému rozvoru a vysoké karoserii je směrově velmi stabilní. Ovladatelnost připomíná sesterský b-max, díky vyššímu profilovému číslu pneumatik je přitom malé tourneo plavnější a komfortnější.

Vydáno: 06. 06. 2014

Autor: Lukáš Vaverka, foto Archiv (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Ford Tourneo Connect bazar