Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC - Kompromisní lifestyle

Sedan Accord osmé generace už nás o svých kvalitách přesvědčil. Ale co jeho kombi verze s poněkud poddimenzovaným kufrem?

U Accordů čtvrté, páté a minulé, sedmé generace jste si mohli být jisti, že jejich kombi verze vznikla především proto, aby převezla co nejvíc nákladu, byť to bylo tak trochu na úkor vzhledu. Jenže se zamýšleným útokem na prémii střední třídy došlo ke změně priorit a z pracanta se stala v první řadě stylovka, která se chlubí tím, že se do jejího kufru vejdou dvě sady golfových holí. Což o to, designově se Tourer skutečně vydařil a mnozí ho považují dokonce za hezčí než sedan, ale praktičnost dostala pěkně na frak.


 

Vzorem Alfa?

Pohled do technických údajů prozradí, že na zavazadla čeká prostor o objemu pouze 406 l, čímž se Accord stává v tomto ohledu nejmenším autem své třídy, i skromná Alfa 159 nabídne o 39 litrů víc. Co, Alfa, Hondu překonávají dokonce kombi o dvě třídy menší. Opravdu za to může atletický vzhled vozu, když se objem počítá po hranu oken a kombi má délku 4750 mm?

Samotný pohled do kufru skromné rozměry potvrdí. Čeká nás sice perfektně ,,uklizený" prostor pravidelného tvaru, bez prohlubní a nepřehledných zákoutí, jimiž by se nějaké ty litry daly ještě nahnat, ale na střední třídu je opravdu nevelký. Na šířku má sice v zadní části poměrně slušných 110 cm, ale v místě podběhů je to jen 78 cm, takže ho v tomto ohledu hravě překonají i kombi segmentu B. Ložná plocha má délku107 cm, po sklopení opěradel zadních sedadel dostanete 169 cm, což je hodnota po hranu do roviny sklopeného opěradla, dodatečná délka už závisí na poloze sedadel cestujících v první řadě. Od dna kufru je k roletce 41 cm a nákladová hrana je 60 cm nad vozovkou. Ovšem ne každý potřebuje převážet každodenně kvanta zavazadel, že...

Hračičkové určitě ocení dálkové elektrické ovládání víka kufru, ale přijdete mu určitě na chuť i z ryze praktických důvodů.

Prémiové konkurenty příliš nepřekovává ani prostor na zadních sedadlech, místa pro kolena je zde sice dost, ale zase ne marnotratně mnoho. Více místa by mohlo být pro chodidla, když má řidič a spolujezdec sedadlo v nejnižší poloze. Sebemenší problém ale nebudete mít vzadu s místem pro hlavu, ale to platí o kombi verzích obecně. Velkou devizou je u Hondy šířka kabiny, kterou překonává i většinu vozů vyšší střední třídy.

Zatímco zezadu se tedy možná nějaké ty protesty vzrostlejších pasažérů ozvou, pracoviště řidiče a životní prostor spolujezdce pro změnu mohou být etalonem třídy. Nízký posaz, malý volant se silným věncem, široká možnost seřízení volantu i sedadel, kvalitní kůže a prvotřídní materiály, perfektní boční vedení sedadel, sportovní styling palubní desky i kapličky s přístroji a skvěle fungující a ergonomicky rozmístěné ovladače. To všechno dělá s kabiny Accordu, bez nadsázky místo, které budete jen neradi opouštět. Snad jen plastové kliky dveří by nemusely vypadat tak plastově. Se zbytkem kabiny pěkně sladěný titanový ,,look" mohl nahradit chrom, ale s tím se zřejmě nakonec naučíte žít...

Překvapivé schopnosti

Tak - seznámili jsme vás s poměry v interiéru, tedy zejména kufru, jenž se zdál být tím nejdůležitějším, čím se kombi liší od sedanu. Jenže nakonec je všechno jinak. Sedan je rozhodně nosným modelem řady a Tourer plní funkci jeho doplňku zejména pro evropský a japonský trh. Proto jsme byli velmi překvapeni jízdním projevem tohoto kombíku, jenž se staví proti zažitému pravidlu, že kombi mají na silnici obecně horší chování než sedany. Už klasický Accord považujeme za naprostou špičku mezi předokolkami a Tourer jde překvapivě ještě dál.

Přestože turbodiesel 2,2 l určitě něco váží, vůz je tvrdošíjně neutrální a lehká nedotáčivost přichází až při opravdu necitlivém zacházení. Sice to u kombi asi není důležité, ale znamenité vyvážení podvozku umožňuje třeba i ovládání vozu v zatáčce plynovým pedálem. Jako mnohem důležitější ale vnímáme, že Tourer dokáže nabídnout jak slušný komfort při klidném jízdním stylu, tak zvládne perfektně vyhovět i choutkám na ostřejší jízdní styl. Accord ale nemá moc rád příčné spáry, na nichž občas zadní náprava odskočí, při přejezdu výrazných nerovností citelně pronikají do kabiny rázy.

Řízení je přesné a ostré, ale působí uměle, přestože má příjemně nastavený účinek posilovače, brzdy fungují bezvadně a dají se perfektně dávkovat. Aerodynamický svist je dobře potlačen a dobře jsou odhlučněny i podběhy kol. Protože se jednalo o vrcholný model, měli jsme k dispozici i high-tech v podobě adaptivního tempomatu ACC, systému pro zmírnění následků kolize CMBS a systému LKAS pomáhajícího udržet vůz v daném jízdním pruhu. Všechny pracovaly na jedničku, ale zjistili jsme, že CMBS nemá rád vyhýbací manévry v bezprostřední blízkosti, které nezřídka vyhodnocuje jako potenciálně nebezpečné.

Tahoun

Jak už bylo řečeno, pod kapotou pracoval turbodiesel i-DTEC o objemu 2,2 l. O něm je známo, že neomračuje papírovými parametry 110 kW a 350 Nm, ale spoléhá na kultivovanost. Rozbíhá se plynule již od 1600 otáček a nechá se vytočit až k 5000 min-1, má jen minimální turboefekt a pracuje velmi tiše. Možná i proto nevěnovali inženýři tolik péče odhlučnění kabiny, což vedlo k tomu, že ačkoli jeho zvuk v kabině neruší, na nejlepší auta v této třídě trochu ztrácí. Pohled na údaje palubního počítače vám ale náladu nejspíš zlepší. Pokud budete držet na rychloměru stovku, bude čtyřválec spalovat 5,7 l nafty, při dálniční stotřicítce počítejte s 1,1litrovým nárůstem této hodnoty.

Šestistupňová manuální převodovka má přesné, krátké a blízko u sebe poskládané dráhy a u turbodieselů budete v této třídě marně hledat ústrojí, které bude klást menší odpory při překonávání neutrální polohy.

Sázka na styl

Accord Tourer se snaží hrát na city. Atraktivní design podporuje perfektním chováním na silnici a mimořádně zdařilým interiérem a nenápadně se snaží zamaskovat, že toho v kufru moc neodveze. Pokud vám právě tohle nevadí, ostatní nedostatky jsou spíše z kategorie ,,pihy na kráse".

První cena vozu649 000,-Kč (2.0 Comfort, 115 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací739 000,-Kč (2.2 i-DTEC, Elegance 110 kW)
Základní cena testovaného vozu999 000,-Kč (2.2 i-DTEC, Top Executive 110 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků999 000,-Kč (2.2 i-DTEC, Executive 110 kW)

Plusy:

  • Velká sedadla s optimálním tvarováním a velkými seřizovacími rozsahy
  • Široký interiér
  • Poloha za volantem
  • Přesné a strmé řízení
  • Krátké, přesné a hladké řazení
  • Zpracování a materiály v interiéru
  • Výborné jízdní vlastnosti
  • Úsporný motor, s plynulou dodávkou hnací síly, který plní již dnes normu Euro 5

Mínusy:

  • Extrémně malý kufr
  • Méně místa pro kolena vzadu
  • Zrcadlení palubní desky ve středové kapličce a zadního plata v zadním okně
  • V karoserii zapadlá kola

Vydáno: 11. 06. 2009

Autor: redakce@auto.cz (AUTO.CZ)

Zdroj: auto.cz

Aktuální nabídka: Honda Accord bazar