Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle: Fascinující

Odladit auto ke komfortu i sportu, úspoře i radosti? Jde to, což dokazuje tato honda.

Civic pro modelový rok 2013 poznáte podle aerodynamiku optimalizujících ploutviček pod zadními světly. Tedy z vnějšku, mnohem zásadnější změny se ale odehrály pod netradičním a slušivým kabátem. Z naladění zadní nápravy jsme totiž u loňského testovacího kusu nebyli nadšeni, nyní je ale vše v pořádku. Dokonce v tom nejlepším pořádku. Podvozek civicu je jedním slovem skvostný. Málokdy, a v době nesmyslně narůstajících ráfků a ekologických pneumatik tím méně, se stane, aby auto bylo komfortní a zároveň spolupracovalo při sportovní jízdě. Zde to nejen platí, ale podvozek si v obou kategoriích poradí dokonce výrazně nadprůměrně. Táhlé nerovnosti, příčné spáry i opakující se menší vady asfaltu po zimě žehlí bez uzardění, ztráty stability i hluku. Pokud na něj v náročnější pasáži začnete tlačit, předvede dokonale čitelné chování, grip i možnost práce s přenosy hmotnosti. Zkrátka radost se svézt. A to dokonce i s dieselem.

 Automobily Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle
Podvozek je naladěn přímo skvostně. Nerovnosti filtruje bez hluku a chutě se podvolí i náročnému jízdnímu stylu.

Právě ten je nejzásadnější novinkou. S turbem přeplňovanou jednotkou 1.6 i-DTEC Earth Dreams s reproduktorem rušícím hluk motoru Active Noise Cancellation se automobilka vydala cestou downsizingu a úspor. Jenže to Hondě nestačilo, druhým úkolem byla dynamika a radost z jízdy. Povedlo se obojí a za sebe jsem ochoten prohlásit, že jde o nejlepší maloobjemový diesel na trhu. Nechybí mu nadšení, nedusí se ani v extrémně nízkých otáčkách (při sbírání se z nich zaskučí turbo) a i pokud využíváte jeho 120 koní naplno, z nádrže jen usrkává. Ve městě spotřeboval civic 5,1 l/100 km. Mimoměstská spotřeba se usadila na hodnotě 4,4 l/100 km, přičemž na dálnici si i bez ohledu řidiče na profil silnice řekne o 4,9 litru a na okreskách lze s trochou snahy spotřebu stlačit ke čtyřem litrům. Kdo by se ale snažil, když se může pobavit a stejně jezdit s celkovým průměrem 4,8 l/100 km.

Celek doplňuje skvěle zpřevodovaná a rychlá převodovka, výtečné sedačky a přesné řízení. V letos nové výbavě Lifestyle vám nic chybět nebude, jakkoli se stále nepříliš logickým ovládáním menu, menším prostorem pro hlavu a absencí rezervy ve velkém kufru se budete muset smířit. Ale což, tohle auto bych si klidně koupil. Co klidně, s radostí.

 Automobily Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle
Netradiční interiér je výtečně vyroben a ergonomicky na výši. Je radost v něm pobývat.

Cena
Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle: 564 000 Kč
Testovaný vůz: 564 000 Kč

 Automobily Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle
Úsporný provoz nemusí znamenat kompromisy dynamické ani komfortní. Právě naopak, civic "jede a nežere", skvěle "sedí", přitom je pohodlný.


Vydáno: 06. 06. 2013

Autor: Vojtěch Med (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz