Honda Civic 1.8 i-VTEC: Stále pořádná atmosféra

Spolu s příchodem kombi se vylepšení dočkal i civic v provedení hatchback, který dostal jiné naladění podvozku a asistenční systémy. Změn je tak rozhodně více, než je vidět navenek.

Na první pohled toho na civicu mnoho nového neodhalíte, nové je černé lakování mezi zadními světly, které vůz opticky odlehčuje, aerodynamická „křidélka“ mají nově i verze 1.8 i-VTEC a design litých kol je stejný jako u kombi. Důležité tak je zaměřit se na to, co vidět není.

Vylepšení doznalo řízení, které už kromě příjemné tuhosti přidalo i na zpětné vazbě. Nové tlumiče a jejich uložení se podílejí na lepším tlumení nerovností, k posádce už tedy nepronikají rázy ani na 17“ kolech a zlepšila se i ovladatelnost na rozbité vozovce, zejména na „roletě“, vůz drží lépe vytyčený směr. Z asistenčních systémů se nám líbil spolehlivý systém na čtení značek, který nečte cedule, které se netýkají osobních vozů, samočinné přepínání světlometů ale funguje např. v octavii ještě o něco lépe a rychleji.

Zážehová osmnáctistovka nás překvapila svou ochotou spolupracovat z nízkých otáček a při běžné jízdě ji nebylo potřeba točit přes 2500 ot/min, přesto to nejlepší ze sebe vydá až za 4000 ot/min. Spotřeba se pohybuje od šesti litrů při klidné jízdě po asi 8,5 l/100 km při dynamičtější jízdě po městě. Na dálnici (130 km/h) si vůz řekl o 7,6 l/100 km, což je asi o litr více než konkurenční 1.4 TSI.

U ovládání civicu si budete nejdéle zvykat na komplikované řešení palubního systému, které zbytečně odvádí pozornost, a i na přepínání počítače se musíte soustředit.

Civic se tradičně cenově nijak nepodbízí, ale nemáte v něm pocit, že by se na voze šetřilo, známý problém je malá možnost individualizace.

Vydáno: 30. 05. 2014

Autor: Martin Jeník, foto Václav Novák (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Honda Civic bazar