Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC: Fleetařův sen

Pokud sháníte prostorné kombi s naftovým motorem s nízkými náklady na pohonné hmoty, zajděte si k prodejcům Hondy a vyzkoušejte si Civic Tourer 1.6 i-DTEC. Ten totiž umí jezdit v průměru za korunu šedesát na kilometr.

O tom, že motor Hondy 1.6 i-DTEC naftu snad vyrábí, jsme psali už v testu klasického civicu. O to víc jsme byli zvědavi, jak se na jeho apetitu projeví o 22 cm větší délka a o 34 kg (!) vyšší hmotnost.

Papírově se sice kombinovaná hodnota zvedla o dvě deci, ale co to je. To spálíte jedním prudším výjezdem od světel. Znovu jsme se utvrdili v tom, že čtyřválec 1.6 i-DTEC je absolutní špičkou této objemové kategorie. Pod plným plynem má sice kovový zvuk, jenž nezmizí ani po zahřátí, celkově ale není hlučný a má i vytříbené chování, co se týká vibrací.

Tato chvála se však nevztahuje na systém stop-start, protože jakékoliv zastavení motoru a hlavně jeho opětovné nastartování doprovází těžko přehlédnutelné škubnutí. Jeho parádní disciplínou je však střídmost, vždyť pokud se opravdu snažíte, dá se s ním jezdit pod čtyři litry.

Nedbáte-li rad a na plyn šlapete zhurta, vystaví vám účet na stále přijatelných šest litrů. Třeba cestu do Norimberku v silném dešti, se čtyřmi dospělými a skoro zaplněným 624litrovým kufrem jsem ujel průměrnou rychlostí 110 km/h se spotřebou 5,3 l. Na jednu 50l nádrž lze reálně ujet přes tisíc kilometrů.

Naftový motor je ve stejné výbavě o 35 000 korun dražší než benzinový 1.8 i-VTEC. Bohužel nynější situace, kdy je nafta dražší než benzin, dieselovým motorům moc nenahrává. V tomto případě bych ale asi neváhal a do dieselu šel. Pokud nechcete jít s davem a ztrácet se v záplavě Octavií Combi, je originální a zároveň i praktický Civic Tourer naším tajným tipem.

Vydáno: 17. 05. 2014

Autor: Michal Štengl, foto Ondřej Kroutil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Honda Civic bazar