Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 RS

Na počátku stvořil Bůh nebe a zemi. Země byla pustá a prázdná, nad propastí byla tma a nad vodami se vznášel duch Boží. I řekl Bůh: "Budiž světlo." Nedlouho poté se začal třeskutě nudit a řekl: "Ok, budiž stabilizace vypnuta." Vyzkoušeli jsme Hyundai Genesis V6 s manuálem.

Kdo by před deseti lety při pohledu na elantru a accent řekl, že jediný koncepčně do puntíku správný „lidový“ sporťák bude vyrábět a oficiálně dovážet Hyundai? Tak to vám řeknu naprosto přesně. Nikdo. A přece je to tak. Správně znamená podélně uložený atmosférický motor, pohon zadních kol, mechanický samosvorný diferenciál, manuální převodovku a plně (!) vypínatelnou stabilizaci. Přesně takový je model Genesis. Zkrátka „Old thinking, new possibilities“, nabízí se parafráze reklamního sloganu Hyundaie.

 Automobily Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 RS
Nadšení z jízdy by mělo být hlavním účelem podobných kupé. Genesis plní zadání do puntíku.

Řekněme si hned úvodem na rovinu, tato specifikace genesisu je momentálně to nejlepší pro automobilové nadšence-puristy se zájmem o nové auto a rozpočtem do milionu. Ostatně jakýsi návod k použití, který k autu od zastoupení dostanete, naznačuje mnohé. Píše se tam ve zkratce asi tolik: „V autě je ESP, je kalibrováno velmi citlivě. Vypněte ho!“ Hmm, sympatické.

Motor naskakuje s hučivým štěknutím a již opatrný rozjezd na lehce zaprášené dlažbě dává tušit, co je genesis zač. Kola se i přes opatrnost lehce protočí, samosvor nezahálí a hrubě zasahuje stabilizace. Dobrá tedy, jedním stiskem tlačítka následuji instrukce importéra a přelaďuji myšlení na vlnu Genesis.

 Automobily Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 RS
Navigace není zatím oficiálně v nabídce. Ta v testovacím kusu je ve zkušením provozu.

Šestiválec se chutě vytáčí a jakkoli mu nechybí zátah již od nízkých otáček, nad 4000 ot/min ještě přitvrdí muziku. Se stoupající rychlostí již tak celkem komunikativní auto dále ožívá a skrz volant a sedačku posílá informace o dění pod koly a přenosech hmotnosti. V zatáčkách se nenechá dlouho přemlouvat k čitelnému vybočení zádě, v němž na požádání setrvá a je u toho hodné. Budete se bavit každou minutou, slibuji. Navíc dostanete dobře zpracovaný a vybavený jednoduchý interiér a dokonce i velmi slušný kufr. Bonusem je i na danou kategorii pohodlná jízda a nízká hlučnost při dálničních přesunech mezi zajímavými úseky zakroucených okresek.

 Automobily Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 RS
Manuál je jediná správná volba. Převodovka je ovšem neotesaná a dráhy nepříliš přesné.

Má to nějaké háčky? No… ano, má. Manuální převodovka je poněkud neotesaná. Přesností ani jemností chodu dvakrát nevyniká. Ale pony cars (a tím přesně genesis je) jako camaro nebo mustang měly vždy odstrašující manuály. A proto se musíte snažit, což je v dnešní době venkoncem příjemné a piluje to vaše řidičské schopnosti. A proto na testovacím kusu odcházely synchrony na dvojce. Jízdu otravuje také mapa reakcí na plyn v řídicí jednotce, která i po puštění pedálu nechá ještě chvíli do motoru dál proudit benzin. Buď je to eko, nebo to má zabraňovat zablokování kol při podřazování. Ale vždyť existuje meziplyn! ABS je také poněkud přecitlivělé a při ostré jízdě umí změnit propočty brzdné dráhy v neprospěch řidiče. Oba problémy jsou snadno řešitelné lehkými úpravami, ale ode mě to nemáte.

A pak je zde spotřeba, která… zapomeňte na to. Máme zde auto, v němž by ani nebožtík James Dean jistě neprotestoval být stylově ovinut kol sloupu. Stačí jen, aby trochu zapršelo a přehnané ambice. Zkrátka „Old thinking…“ a plný počet pro Hyundai za odvahu i provedení.

 Automobily Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 RS
Šestiválec se umí rozezpívat. Ke slabšímu dvoulitru navíc není k dispozici samosvor.


Vydáno: 10. 09. 2011

Autor: Vojtěch Med (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Hyundai Genesis bazar