Hyundai i10 1.0i Family Style: Městské derby

Hyundai i10 se chce popasovat s úspěšnou Škodou Citigo. V jaké nastupuje sestavě?

Jaké že má silné zbraně? Třeba kvalitní a prostorný interiér, na zadní lavici se za sebe v relativním pohodlí posadí i rozumně vzrostlý řidič. Zmínit můžeme i zadní okénka, která jdou stáhnout (a ne jen vyklopit) či zavazadlový prostor, jenž má o jeden litr větší objem než u Škody Citigo a jehož tvar nepřipomíná úzkou zásuvku.

Hyundai i10 ovšem už také není levným vozítkem. Ceny jsou nastaveny sebevědomě. Základní verzi Classic seženete za 229 900 Kč, Škoda Citigo 1.0 MPI/44 kW je o 1000 Kč levnější, ale v nejvyšší výbavě Elegance. Dokonce větší Hyundai i20 stojí méně. Chtěli jste vlastní gól? Tady ho máte.

Odhalené plechy v i10 nenajdete, interiér je kvalitní a prostorný.


„Í-desítka“ totiž jinak výrazně nevybočuje z nabídky městských autíček. Obstojné a agilní jízdní vlastnosti bohužel devalvuje příliš lehké řízení bez zpětné vazby. Podvozek je tvrdší a s krátkým rozvorem se na delších vlnách snadno rozhoupe, při brzdění se navíc výrazně potápí na příď.

Průměrný je i motor, litrový tříválec těží z krátkých převodů pětistupňové manuální převodovky. V otáčkách sice dunivě drnčí, ale nepotřebuje horentní přísuny benzinu, při dálničních 130 km/h se otáčky pohybují nad 4000/min a spotřeba se vejde do 6,5 l/100 km. Pomaleji pojedete za pět až šest litrů. Vadit můžou drobné vibrace, které budete cítit na volnoběh. V porovnání s cenou je to ale malý zádrhel.

Výjimečné jsou v kategorii nejmenších vozů zadní kotoučové brzdy.

Vydáno: 23. 03. 2014

Autor: Martin Přibyl, foto Ondřej Kroutil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Hyundai i10 bazar