Hyundai i20 1.1 CRDi Inclusive: Asketa

Tříválcová jedenáctistovka chrání Hyundai i20 před častými návštěvami čerpacích stanic. Za tuto ochranu však dosti zaplatíte.

Závan starých časů na mě dýchl při setkání s Hyundaiem i20. Ne že by snad měl zastaralý vzhled - po nedávném faceliftu se vizáží přiblížil většímu modelu i30 a celkově jistě neurazí. Potěšila mě spíše jednoduchost a přímočarost auta, které nejde nutně s módou.

Začíná to již v interiéru, který je přehledný, bez žádných výstřelků a s dobrou ergonomií. Posaz za volantem či použité materiály by sice mohly být lepší, ale jinak je vůz dostatečně prostorný, s lehce nadprůměrným zavazadlovým prostorem.

 Automobily Hyundai i20 1.1 CRDi Inclusive
Interiér nenadchne ani neurazí, stejně jako pozice za volantem.

Jednoduše se s tímto hyundaiem rovněž jezdí. Nepřekvapí vás žádným záludným chováním a jeho doménou je zejména komfort. Nerovnosti tlumí s nadhledem, bez rázů, a nenechá se jimi rozhodit. Žádnou preciznost či nadšení však při jízdě nečekejte, chování v zatáčkách totiž nadšeného řidiče nepřekvapí.

A motor? Ten má velmi sympatický projev. Pod osmnácti sty otáček sice duní a posílá do karoserie vibrace, stačí však nebát se jezdit ve středních otáčkách, kde se motor výrazně uklidní. Pracovat s otáčkami přitom není žádný problém díky šestistupňové, nakrátko poskládané převodovce. Jedenáctistovka se tak nadšeně vytáčí a auto rozhodně působí svižněji, než napovídají nikterak slavné hodnoty zrychlení. Spotřeba je přitom velmi nízká, v průměru se v testu pohybovala okolo čtyř litrů na sto kilometrů.

 Automobily Hyundai i20 1.1 CRDi Inclusive

Cena
i20 1.1 CRDi Inclusive: 319 990 Kč
Testovaný vůz: 334 990 Kč

 Automobily Hyundai i20 1.1 CRDi Inclusive
Na silnici je doménou hyundaie pohodlí.


Vydáno: 09. 01. 2013

Autor: Ondřej Chamilla (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Hyundai i20 bazar