Hyundai i30 3D 1.6 CRDi Trikolor Premium: Poprvé tři

Třídveřový Hyundai i30 se na trhu objevil na začátku letošního roku. Hyundai, podobně jako třeba Renault Mégane, nešel cestou prostého ubrání jednoho páru dveří, ale vytvořil samostatný model, který se od pětidveřové verze ze všech úhlů pohledu celkem výrazně odlišuje.

Z boku je patrná strmě stoupající linie oken, která vozu zajišťuje dynamičtější vzezření (zároveň ale horší výhled dozadu a lehce stísněnou atmosféru na zadních sedadlech). Větší proměnou prošla i příď, která dostala černou síťovanou masku chladiče a zcela nový nárazník s kruhovými mlhovými světly a rovným pásem LED pro denní svícení. Síťovou strukturu najdeme i v okolí mlhovek. Přepracován byl také zadní nárazník i tvar koncových LED světel, která do noci září skoro jako u Audi. Celkem vydařený celek podtrhují specifická litá kola. I přes všechny tyto úpravy má třídveřová i30 identické vnější rozměry jako pětidveřový hatchback.

Do interiéru, který pouze ve třídveřové i30 může být vyvedený v nezvyklém světle hnědém odstínu s oranžovým prošitím na volantu, hlavici řadicí páky a v loketních opěrkách ve výplních dveří, se pohodlně vstupuje širokými dveřmi. Ve stísněných prostorech ale trochu překážejí, což je však obecně slabina všech třídveřových aut. Dostat se na zadní sedadla vyžaduje trochu námahy, ale známe i horší nastupování. Co však vadí víc než jen nutnost mírně sehnout hlavu je manipulace s předními sedadly. Zatímco odklopit jdou velmi snadno zatažením za madlo a posunutím dozadu, na svoje místo už se tak snadno nevrátí. Aby se tak stalo, musí se sedadlo posunout i se sklopeným opěradlem, což moc pohodlně nejde, a pak teprve přiklopit opěradlo. Jenže člověk přirozeně sáhne za madlo, narovná tak opěradlo a chce celé sedadlo posunout zpět, což ale nejde. Naopak příjemnou maličkostí je podavač bezpečnostních pásů, který usnadňuje připoutání.

 Automobily Hyundai i30 3D 1.6 CRDi Trikolor Premium
Svažující se střecha ubírá na zadních sedadlech cenné milimetry nad hlavou. Pro kolena je však místa dost.

Specifikem třídveřové i30 je také chudší nabídka motorů, z níž vypadl naftový 1.4 CRDi, který není moc sportovní. Naopak vrcholná nafta 1.6 CRDi nedostatkem temperamentu netrpí, i když 128 k bychom v ní také netipovali. Coby vrcholný motor má i nejvyšší cenu, která je ale o 6000 Kč nižší než u pětidveřové i30. Naopak za základní verzi s motorem 1.4 CVVT zaplatíte o 20 000 Kč méně.

Cena
i30 3D 1.6 CRDi Trikolor Premium: 409 990 Kč
Testovaný vůz: 579 890 Kč

 Automobily Hyundai i30 3D 1.6 CRDi Trikolor Premium
Zadní koncová světla s technologií LED jsou za příplatek, proti pětidveřové verzi mají mírně odlišnou optiku.


Vydáno: 26. 05. 2013

Autor: Michal Štengl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz