Hyundai i30 Kombi 1.6 GDI Trikolor

Jaká je pravděpodobnost, že i30 kombi ohrozí dominantní postavení octavie? Po testu moderní zážehové šestnáctistovky GDI víme, že rozhodně není nulová. To, že hyundai uzme zákazníky ostatním konkurentům, považujeme za jev (téměř) jistý.

O celkově vysokých kvalitách a vyváženosti druhé generace jsme se přesvědčili už několikrát, nyní přišla na řadu oblíbená verze kombi. Ostře sledovaný parametr, objem zavazadelníku, činí u hyundaie 0,528/1,642 m3. S jedničkou na českém trhu, Octavií Combi, se tak stále měřit nemůže (0,605/1,655 m3), ve srovnání s ostatními konkurenty se jedná o solidní hodnotu. Oceníte ale dobrý přístup i po vzoru octavie samočinně stahovací roletku. Byť ta se nám během testu při přejezdu nerovností jednou zasunula sama. V rámci paketu Style (60 000 Kč) pak také dostanete posuvný fixační systém.

 Automobily Hyundai i30 Kombi 1.6 GDI Trikolor
Zavazadelník potěší přístupem, objemem se ale octavii rovnat nemůže.

Díky delší střeše má kombi oproti hatchbacku výhodu v dostatku místa vzadu nad hlavou. Nyní tak nemají problém ani pasažéři s výškou kolem 190 cm. Příjemným zjištěním bylo, že zadní okna lze úplně stáhnout, což octavie neumí a překvapivě to nesvede ani spřízněný nový cee’d kombi. Prostor pro nohy odpovídá „krátké“ verzi a v rámci třídy patří mezi ty nejlepší.

Za volantem se cítíte velmi příjemně, místa je ve všech ohledech dostatek, chválíme zejména úzké provedení středového panelu s velkým odkládacím prostorem. Rozmístění ovladačů je intuitivní, jen tempomat je nutné zapínat po každém nastartování znovu a otočný spínač světel na levé páčce si občas nechtěně přepnete při zapínání blinkrů.

 Automobily Hyundai i30 Kombi 1.6 GDI Trikolor
Atraktivnost interiéru zvyšuje příplatkový dotykový displej, přístroje jsou přehledné.

Pod kapotou kombíku v módní hnědé metalíze pracovala moderní jednašestka s přímým vstřikováním benzinu a s nadstandardním výkonem 99 kW. Na rozdíl od nízkoobjemových turbomotorů jí sice chybí razantní nárůst točivého momentu, zato ale neúnavně táhne až do vysokých otáček a díky kratšímu zpřevodování je dostatečně pružná. Šestka by mohla být klidně delší, řadit ji lze už v padasáti (1300/min), přičemž na čtyřku točíte v tu chvíli jen o 300/min více. Na dálnici se při tuzemském limitu na nejvyšší stupeň dostanete na 3500/min a spotřeba (7,6 l/100 km) je vyšší než například u 1.2 TSI, které umí jezdit i o litr „levněji“. Podobná situace je i ve městě. Přesto i GDI umí být úsporné, mimo města a dálnice jsme se bez problémů drželi do 6 l/100 km. Celkový průměr v klidněji zajetém testu s nezajetým vozem se ustálil na 6,6 l/100 km.

Podvozku svědčí kombinace se 16“ koly, na kterých je vůz velmi komfortní, ale zároveň i jistý. Vyváženým chováním připomíná golf a chybí mu snad jen lepší utlumení hluku od kol, který v kontrastu s pečlivě utlumeným motorem vyniká více než u volkswagenu. Precizní je řazení manuální převodovky, naopak řízení tak dokonalé jako u konkurence není, oproti větší i40 ale nepůsobí tak uměle a radost z jízdy nekazí.

 Automobily Hyundai i30 Kombi 1.6 GDI Trikolor
16“ kola jsou ideální volbou, vyhoví nárokům na komfort i při svižné jízdě.

Cenový příplatek oproti hatchbacku je u výbavy Trikolor 15 000 Kč (u základní Entry 10 000 Kč). S motorem 1.6 GDI zaplatíte minimálně 370 990 Kč. Připlácí se především za dva výbavové balíčky Style (samočinná klimatizace, velký displej, 16“ litá kola, parkovací a dešťová čidla, startovací tlačítko) a Premium (navíc kožené čalounění, 17“ litá kola, xenony). Navigace přijde na 25 000 Kč. Srovnatelná Octavia Combi 1.2 TSI Ambition Czech Edition stojí od 438 900 Kč a cenovou výhodu si i30 zachovává i oproti v základu lépe vybavenému Méganu Grandtour 1.2 TCe (437 900 Kč).

Cena
i30 Kombi 1.6 GDI Trikolor: 370 990 Kč
Testovaný vůz: 468 990 Kč

 Automobily Hyundai i30 Kombi 1.6 GDI Trikolor
Chromované doplňky na přední masce a na boku jsou v paketu Style (60 000 Kč)


Vydáno: 03. 10. 2012

Autor: Martin Jeník (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Hyundai i30 bazar