Hyundai i40 1.7 CRDi aut. Experience

Několik měsíců po příchodu kombi přichází Hyundai i40 na český trh i jako tradiční, konvenční sedan. Usedle ale rozhodně nevypadá!

Na obchodní schůzce nový sedan určitě ostudu neudělá, zvláště nad moderně vypadajícími předními světly z LED diod spadne čelist i majitelům vozů o třídu výše, invence designérům rozhodně nechyběla, což se ostatně projevuje i na zbytku karoserie. Podobně jako třeba insignia se hyundai snaží zaujmout na první pohled.

 Automobily Hyundai i40 1.7 CRDi aut. Experience
Přehlednost i kvalita palubní desky patří mezi nejsilnější stránky i40. K odložení drobností se hodí schránka před voličem „automatu“.

Perfektně ergonomicky zvládnutý je interiér, počínaje velkými tlačítky ventilace umístěnými přímo na očích přes jednoduchou obsluhu dotykové navigace až po ovládání extra funkcí, jako větrání sedadel nebo hlídání jízdního pruhu, vše je ideálně po ruce. Drobná výtka směřuje k nemožnosti si dostatečně ztlumit displej navigace, v noci tak nepříjemně oslňuje. Kvalita použitých materiálů dosahuje vysoké úrovně těch v passatu a rovněž kvalita zpracování patří mezi top, ani v silných mrazech v interiéru nic nevrzalo. Chválíme řešení palubní desky v místě pro pravé koleno.

Za volantem se sedí výše, což nemusí vyšším řidičům zcela vyhovovat, podobně jako v laguně a na rozdíl od avensisu si na to ale zvyknete. S renaultem „í-čtyřicítku“ spojuje ne zcela přirozené řízení kolem středové polohy, zde navíc podpořené přílišnou snahou posilovače vracet volant do přímé polohy.

 Automobily Hyundai i40 1.7 CRDi aut. Experience
Dieselová sedmnáctistovka je hlučnější než konkurenční 2.0 TDI v passatu.

Mezi silné stránky jednoznačně patří jízdní vlastnosti a díky 45% profilu pneumatik i solidní komfort na 18“ kolech, na české silnici ale doporučujeme spíše ta o palec menší. Odhlučnění interiéru se nevymyká zvyklostem v rámci třídy, rušivější byl pouze aerodynamický svist od horní linie oken.

Dieselová jednasedmička se samočinnou převodovkou preferuje plynulou jízdu, čemuž odpovídá i delší prokluz hydrodynamického měniče a pomalejší reakce na řazení páčkami pod volantem, 100kW agregát stačí na velký hyundai tak akorát. Přes kratší zpřevodování (při 130 km/h točí 2500/min) působí konkurenční dvoulitry při akceleraci ve vyšších rychlostech živěji a po nastartování jsou i tišší. Spotřeba během testu se pohybovala mezi běžnými 6,5 a 7 l/100 km. Pro pospíchající chystá Hyundai biturbo 1.7 CRDi.

Za vůz na úrovni nejsilnější konkurence si Hyundai nechá zaplatit stejně jako konkurence. Například xenony si nelze objednat jinak než v paketu za 70 000 Kč a příliš je i 35 000 Kč za navigaci, takto vybavená i40 pak stojí 764 900 Kč, podobně dovybavený Passat 2.0 TDI DSG Comfortline pořídíte za 760 390 Kč.

Cena
Hyundai i40 1.7 CRDi aut. Experience: 619 990 Kč
Testovaný vůz: 790 990 Kč

 Automobily Hyundai i40 1.7 CRDi aut. Experience
Nad hlavou je méně místa než v kombi, před koleny je ho více než dostatek.


Vydáno: 25. 03. 2012

Autor: Martin Jeník (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Hyundai i40 bazar