Hyundai Veloster 1.6 GDI Style

Nástupce Hyundaie Coupé se z jedné strany kupé již moc nepodobá a z té druhé už vůbec ne. Poněkud polovičatý je i projev na silnici.

V automobilové historii nenajdeme moc vozů, které by na jedné straně měly jiný počet dveří než na druhé. V současné produkci jde asi jen o Mini Clubman a nyní se k němu přidal i Hyundai Veloster.

 Automobily Hyundai Veloster 1.6 GDI Style
Praktičností se veloster vyrovná hatchbacku.

Design vozu se povedl – vedle svých konkurentů jako VW Scirocco nebo Renault Mégane Coupé vypadá „Korejec“ nejoriginálněji. Stydět se nemusí ani za svůj interiér, který se sice nese v podobném duchu jako u jiných modelů Hyundaie, křivky jsou ale zprohýbané ještě expresivněji. Dobré je také zpracování a ergonomie, sportovnímu naturelu odpovídá startovací tlačítko umístěné přesně doprostřed přístrojové desky. Nastupování dozadu je pohodlné, místo zde ale budou mít jen postavy do 170 cm. Ostatní se již budou hlavou dotýkat skla zadní výklopné stěny, což je nepříjemné a také nepříliš bezpečné.

Hyundai Veloster se prodává s jediným motorem, a to v dnešním světě již téměř ojedinělou atmosférickou šestnáctistovkou. Ta se kvůli absenci přeplňování v nízkých otáčkách může jevit jako poněkud mdlá, pokud ji ale držíte nad 4000/min, svých špičkových 103 kW (silnější nepřeplňovanou šestnáctistovku nenajdete) jasně ukáže. Ještě většímu temperamentu by ale rozhodně prospělo kratší zpřevodování. K řazení jinak nemáme výtek, pohyby páky jsou dostatečně přesné.

 Automobily Hyundai Veloster 1.6 GDI Style
Přístrojová deska je jakoby zmenšeninou té v Hyundaii i40, zpracováním neurazí.

To spíš řízení by potřebovalo dodat o něco více citu, příliš se totiž neliší od běžné i30. Té se bohužel do značné míry podobají i jízdní vlastnosti. Rozdíl je pouze ve tvrdším odpružení, podpořeném osmnáctipalcovými koly dražší verze Style. Zadní náprava má v rychlých zatáčkách tendenci uskakovat a ani pocit propojení řidiče s vozem rozhodně není takový, jaký bychom od dynamicky působícího vozu čekali.

Skutečně sportovně zaměření řidiči by tak raději měli sáhnout po větším Genesisu Coupé, který je ale o téměř 300 000 Kč dražší. Cena velosteru začíná na celkem příjemných 479 990 Kč, podobně výkonný Mégane Coupé 1.4 TCe i ve vyšperkované verzi Monaco GP je ale aktuálně ještě o skoro 60 000 Kč levnější.

 Automobily Hyundai Veloster 1.6 GDI Style
Zážehová šestnáctistovka si řekne o osm litrů.


Vydáno: 05. 02. 2012

Autor: Jiří Steiger (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Hyundai Veloster bazar