Hyundai Veloster 1.6 T-GDI: Kočkopes

Veloster je model především pro efekt, který zaujme nejvíce designem. Sportovní zážitky u něj nehledejte.

Originální čtyřdveřový hatchback nesplňuje očekávání řidiče, která dynamický design slibuje. Dojem z jízdy kazí především nekomunikativní a zbytečně lehké řízení, lepším dojmem působí i to v běžné i30. Podvozek s jednoduchou zadní nápravou u velosteru funguje obstojně na kvalitní silnici, kdy je velmi dobře potlačena i nedotáčivost a náklony karoserie jsou v mezích. Na rozbitých cestách ale nízkoprofilová kola 215/40 R 18 mají tendenci odskakovat a vůz je i zbytečně tvrdý. Na univerzálně naladěnou "í-třicítku" tak veloster nemá ani v otázce jízdních vlastností, natož pak v komfortu.

Nenadchne ani interiér, který je sestaven výhradně z tvrdých a občas vrzajících plastů. Vysoký posaz je v kombinaci s panoramatickou střechou pro vyšší postavy omezující.

 Automobily Hyundai Veloster 1.6 T-GDI

Přeplňovaná šestnáctistovka výrazně nastupuje po překonání 2000/min a bez výrazné špičky táhne až do 6000/min, a poskytuje tak i dynamické svezení. Spotřeba rekordy neláme, většinou se pohybuje kolem 8,5 l/100 km, ustálená jízda na dálnici 130 km/h (3100/min) si žádala 8,1 l/100 km. S lehkou nohou lze jezdit do 7 l/100 km.

Důvodem pro koupi velosteru je hlavně design. V racionálních ohledech je i30 ve všech směrech vyváženější.

Cena
Veloster 1.6 T-GDI: 599 990 Kč
Testovaný vůz: 654 990 Kč

 Automobily Hyundai Veloster 1.6 T-GDI
Mohutné koncovky výfuku jsou rozpoznávacím znakem verze Turbo.


Vydáno: 31. 01. 2013

Autor: Martin Jeník (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Hyundai Veloster bazar