Infiniti G37 Cabrio - 320 koní do každého počasí

Kupé Infiniti G37 je dobrým sportovně-cestovním náčiním. Na začátku letní sezóny přichází pravý čas vyzkoušet i odvozený kabriolet se skládací plechovou střechou.

Tento test ale nezačal zrovna ukázkově. Termín pro nové kabrio od Infiniti jsme si dohodli na polovinu dubna, protože by už mělo být pěkné počasí. Jenže, když jsem ho přijel převzít, bylo zataženo a sotva jsem vyrazil na cestu, spustil se déšť. Co se tedy dá dělat, mám dobrou příležitost vyzkoušet jízdu s nataženou střechou...

Druhý den vypadal podobně s jedním drobným rozdílem. Ráno jsem stačil stáhnout střechu, než začalo zase pršet a já musel auto přeměnit do původní podoby. Hlavou se mně začaly honit myšlenky jako - proč si vůbec kupovat kupé-kabriolet, když jezdí většinu času s nataženou střechou. Koneckonců, jestli si dobře vzpomínáte, dobrou polovinu července 2009 propršelo.

Aspoň, že Infiniti má do této nepohody kovovou střechu, která spolehlivě izoluje před rozmary počasí. Designéři si na jejím tvaru dali záležet a nebýt tří jasně viditelných ,,švů", auto vypadá prostě jako kupé. Na rozdíl od svého uzavřeného sourozence navíc postrádá B sloupky, takže z něj lze stažením bočních oken vytvořit také elegantní hardtop.

Slušivý tvar má i záď, do které se sice vešlo jen něco, co po složení střechy vypadá jako miniaturní ukázka ,,tady v jiných autech bývá zavazadlový prostor", ale převis svými útlými tvary nenarušuje celkové proporce auta.


 

S nataženou střechou poskytuje auto posádce kvalitní jízdní komfort. Sice se plně nevyrovná konvenčnímu kupé, ale rozhodně si není co stěžovat. Aerodynamický hluk od střešních spár se začíná projevovat až kolem 200 km/h a nad touto rychlosti také začíná postupně vadnout zátah motoru. To ani není nic překvapivého, nesmíme zapomenout, že auto váží 1898 kg. Navíc podobné rychlosti nejsou dominantním způsobem využití kabrioletu, je ale dobré vědět, že když se vydáte na Francouzskou riviéru, dojedete tam s G37 rychle a pohodlně - třeba i v dešti.

Třetí den testu už vypadá nadějněji - chvíli je sucho a chvíli mrholí. Stahuji proto střechu (tato operace trvá 25 sekund) a vyrážím na obhlídku nejlepších kaváren v okolí. Zjišťuji, že i při teplotě 8°C stačí klimatizace udržovat v interiéru příjemnou teplotu. A to jezdím se staženými všemi okny - když už je to jednou kabriolet, chci si ho užít v plné parádě. Konečně je taky vevnitř pořádně slyšet motor, a že je u tohoto sextetu co poslouchat!

Zatáčky i rychlou jízdu kabrio rádo

G37 Cabrio navíc nezapomnělo, že někde na počátku jeho rodokmenu stojí legenda jmeném Skyline GT-R. Vyspělá čtyřkolka sice v nabídce pro kabrio není (na podobné vykrývání nejmenších skulinek na trhu se specializují zatím jen německé značky), řidičsky naladěný stabilizační systém je ale připraven zasáhnout. Přetáčivému smyku se nebrání a neváhá řidiči pomoci kontrolovat a udržet powerslide, při sešlápnutí brzdy naopak auto navzdory jeho hmotnosti rychle a plynule stabilizuje.

Tedy bavíme se hlavně o jízdě na mokru, na suchém asfaltu se zadní náprava i bez stabilizačního systému statečně drží ve stopě - může za to její zatížení složenou střechou i přilnavost nízkoprofilových pneumatik se šířkou 245 mm. Pět hvězdiček z pěti možných zaslouží i samotné brzdy, pro silniční provoz bohatě dimenzované. Možná namítnete, že slušné jízdní vlastnosti v extrému jsou u kabrioletu docela zbytečné, ale je vidět, že to u Infiniti se sportovní orientací myslí smrtelně vážně. I kabriolet si může nadšený řidič pořádně užít.


 

Naladění podvozku i řízení není nijak radikální. Konstruktéři zvolili přiměřenou kombinaci cestovního komfortu a sportovního charakteru, s větším akcentem na sportovní vlastnosti. Zejména kvalita odpružení na standardně dodávaných 19palcových kolech je nečekaně dobrá, zároveň je ale z místa řidiče cítit kontakt všech kol s vozovkou. Výsledkem je, že vám auto nevyklepe zubní výplně, za jízdy se ale ani nenaklání a nezná pojem nedotáčivost. Řízení má strmější převod a rychlé reakce, ale je příjemně naposilované - s podobnými vlastnostmi člověk počítá například u cestovního BMW. K ještě lepšímu pocitu na místě řidiče by přispěl o pár milimetrů menší průměr volantu.

Karoserie je navzdory středně-třídním rozměrům a zaobleným tvarům přehledná a má dobře odhadnutelnou šířku. G37 Cabrio překvapí svou mrštností a s nataženou střechou nedává svou hmotnost v zatáčkách příliš znát. Se složením střechy se to změní - přesun tří kovových dílů za zadní nápravu je z hlediska fyzikálních zákonů neúprosný. Přesto Infiniti patří co do jízdního projevu i bez střechy k tomu nejlepšímu mezi kabriolety. Tuhost karoserie v krutu nemáme možnost experimentálně změřit, avšak subjektivně ji řadíme na úroveň Audi A5 Cabriolet - tedy téměř na špičku mezi kabriolety střední třídy.

Na velmi slušné úrovni je i ochrana posádky před turbulencemi. Při stažených bočních oknech na přední sedadla do 100 km/h prakticky nefouká a i jízda rychlostí kolem 150 km/h je snesitelná. Vzadu panuje relativní pohoda do 80 km/h, rychlejší tempo už nemusí každému vyhovovat. Větrná clona se v průběhu testu vůbec nedostala do akce - české rychlostní limity neumožňují situaci, kdy by se nedalo jet se zcela otevřenou kabinou.

Atmosférické motory v Japonsku pořád umí

Na samotný závěr si nechávám motor. Známe jej už ze sedanu a kupé G37 i obou SUV od Infiniti. Přesto si zaslouží opět pochvalu. Díky proměnlivému zdvihu ventilů a absenci škrticí klapky má rychlé reakce na změnu polohy elektronického plynového pedálu. Jeho 235 kW dokáže kabrioletu udělit slušnou dynamiku. Motor je točivý se zřetelnou gradací výkonu a v celém spektru otáček (maximum je 7500 min-1) má příjemný sytý zvuk podobný těm nejlepším šestiválcům z Evropy. Zabírá ale už od nejnižších otáček, takže také umožňuje na svůj výkon velmi úsporné cestování. Ve městě a na okreskách motor pracuje při plynulé jízdě nejčastěji pod 2000 otáčkami, a to i pokud jedete do kopce. Potenciál v nízkých otáčkách je na podčtvercový motor výborný - vysvětlením je klasická poučka ,,objem ničím nenahradíš".

Spotřebu paliva je obtížné hodnotit, protože jsme auto přebírali skoro nové - přes první tisícovku se přehouplo až na příjezdu zpět k Infiniti do Průhonic. Jak přibývaly kilometry na počítadle, průměrná spotřeba postupně klesala od úvodních 19 až na 15 l/100 km. Po zkušenostech s dalšími modely Infiniti věřím, že po zajetí auta nebude problém se při citlivější práci s plynovým pedálem dostat pod 12 litrů.

Šestiválci skvěle sekunduje sedmistupňová automatická převodovka. I když se počítám mezi zastánce manuálních skříní, musím přiznat, že spojení 3,7 V6 a sportovního automatu od Infiniti funguje na jedničku. Převodovka řadí naprosto logicky a její činnost se dá přesně regulovat plynovým pedálem. Kromě toho je k dispozici ,,inteligentní" sportovní mód, kdy mapa řazení podporuje co nejlepší pružnou akceleraci, ale při plynulé jízdě se zase motor zbytečně nevytáčí. Řidič taky může kdykoliv do dění zasáhnout pomocí dvou pevně uchycených hořčíkových pádel. Rychlost podřazování je s nimi ukázková, nahoru jsou reakce převodovky zejména při plné zátěži o něco pomalejší. Vždy, když to je potřeba, elektronika při řazení použije meziplyn. Nadměrnému zatěžování převodovky předchází možnost podřazovat, až když otáčky motoru klesnou pod 4000 min-1, a velmi moudré je i to, že elektronika se studeným motorem nepřipustí situaci, která by se dala označit za podtáčení.


 

Dobrou zprávou pro milovníky prémiových kabrioletů je také skutečnost, že testovaný vůz má ceníkovou cenu 1,62 milionu Kč. Z příplatků měl přitom ve výbavě jen inteligentní tempomat, automatickou převodovku a metalický lak. Vše ostatní - ať jde o kožené čalounění, klimatizovaná sedadla, hliníkový dekor, navigaci, audiosystém Bose Open Air, adaptivní bi-xenony nebo 19palcová kola - je ve výbavě GT Premium samozřejmostí. U německých značek byste museli zaškrtávat další a další políčka... Infiniti navíc ještě dlouho bude exotickým úkazem. Na silnici těžko potkáte někoho, kdo pojede stejným autem, a naopak o zájem okolí nemá toto kabrio nouzi. Chce to trochu odvahy, odhodlat se vyzkoušet japonskou sportovní prémii, a pak hodně přemáhání nepodlehnout ji.

První cena vozu1.420.500,- Kč (G37 Cabrio GT)
Základní cena testovaného vozu1.513.000,- Kč (G37 Cabrio GT Premium)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.618.000,- Kč (G37 Cabrio Premium A/T)

Plusy

  • Dynamický motor, reakce převodovky
  • Vynikající jízdní vlastnosti a ovladatelnost
  • Dobré schopnosti podvozku na nekvalitním povrchu
  • Bohatá základní výbava
  • Vyvážené tvary karoserie

Mínusy

  • Vysoká provozní hmotnost
  • Střechu lze stáhnout jen pokud auto stojí
  • Umístění prutové antény na zádi vozu
  • Malé odkládací prostory
  • Velmi omezené možnosti příplatkové výbavy

Vydáno: 10. 05. 2010

Autor: redakce@auto.cz (AUTO.CZ)

Zdroj: auto.cz

Aktuální nabídka: Infiniti G37 bazar