Jaguar XF 2.2 Diesel

Nejprodávanější jaguar dostal před nedávnem kromě upravených křivek i nový čtyřválcový turbodiesel, který má kralovat všem motorům v této řadě.

Téměř tisíciletý normanský vliv, který se v Anglii datuje od bitvy u Hastingsu roku 1066, má pokračování i pod kapotou modernizovaného Jaguaru XF. Základ dvoulitrového čtyřválce, který je novou vstupenkou do světa Jaguaru, totiž pochází od francouzského koncernu PSA. Motor AJ-i4D, který pod označením SD4 využívá i Range Rover Evoque, se svým výkonem 140 kW vyrovná staršímu 2.7 D V6 a deklasuje německou prémiovou konkurenci (Audi A6 2.0 TDI disponuje jen 130 kW, BMW 520d 135 kW a Mercedes E 220 CDI má pouze 125 kW).

 Automobily Jaguar XF 2.2 Diesel
Příď ve stylu XJ pusobí dravěji, novinkou jsou LED diody denního svícení.

Oproti dřívějšímu šestiválci 2.7 D čtyřválcová verze v dynamice zaostává jen nepatrně. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 8,5 s (o 1,4 s pomaleji), tedy stejně jako audi a nepatrně hůře než BMW a mercedes. Při rozjezdu zaznamenáte drobné zaváhání motoru, které ale osmistupňová samočinná převodovka ZF poměrně zdařile maskuje. Čtyřválec nemá takový zátah odspodu jako o 135 000 Kč dražší třílitrový šestiválec.

Převodovka řadí často, ale velmi rychle a citlivě na to, aby to působilo rušivě. Standardně montovaný systém stop-start funguje bezchybně. Dostatek tlumicího materiálu mezi motorovým prostorem a kabinou zajišťuje dobré odhlučnění. Že pod kapotou máte čtyřválec, ale přesto zaregistrujete. A spotřeba? Průměrně počítejte se 7,9 l/100 km, což odpovídá rivalům z Ingolstadtu, Mnichova a Stuttgartu.

 Automobily Jaguar XF 2.2 Diesel
Čtyřválec s 8stupňovým automatem a stop-startem jezdí za cca 8 l/100 km.

Faceliftovaný vzhled doplňují dílčí úpravy v interiéru. Sedadla nyní poskytují lepší boční vedení. Nové je i možná až příliš jednoduše působící provedení přístrojového štítu. Zlepšení naopak zaznamenal displej multimediálního systému, který potěší komunikací v češtině. Německé modely jsou ale zejména v rozsahu možností funkcí a atraktivitě zobrazování již mnohem dál.

Jízdní vlastnosti XF rozhodně potěší, řízení by ale mohlo být ještě preciznější, stejně jako zpracování zavazadlového prostoru. Cena 1,1 milionu Kč a nízké provozní náklady, to je silná kombinace, a to i přesto, že šestiválec vozu z hlediska dynamiky a image přece jen sluší víc. Německé prémiové trio sice začíná na podobných číslech a nabízí více prostoru, tak bohatou výbavu a exkluzivitu ale poskytnout nedokáže.

 Automobily Jaguar XF 2.2 Diesel
Multimediální systém potěší komunikací v češtine, konkurence je ale jinak dále.


Vydáno: 16. 01. 2012

Autor: Vladimír Löbl (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Jaguar XF bazar